Omet navegació

Visualització i modelització geomètrica

Currículum 1r, 2n, 3r

  • Ús de models geomètrics per representar i explicar relacions numèriques i algebraiques en situacions diverses.
  • Reconeixement de connexions entre el sentit espacial amb els altres sentits (numèric, algebraic…) i amb altres disciplines (art, ciència, vida diària).

Proposta per 1r

  1. Interpretació d’una multiplicació com l’àrea d’un rectangle: ús del model de caixa per a operacions amb nombres.
    [ESS]
    #NUM.SO
  2. Interpretació d’elevar al quadrat com l’àrea d’un quadrat.
    #NUM.SO
  3. Interpretació d’elevar al cub com el volum d’un cub.
    #NUM.SO
  4. Interpretació de l’arrel quadrada com la cerca del costat d’un quadrat amb l’àrea donada.
    #NUM.SO
  5. Interpretació de l’arrel cúbica com la cerca del costat d’un cub amb el volum donat.
    #NUM.SO
  6. Visualització de la multiplicació de fraccions com un rectangle amb base i altura que són fraccions de la base i l’altura d’un rectangle inicial més gros.
    #NUM.SO
  7. Ús de models geomètrics per explicar relacions aritmètiques de nombres naturals.
    #NUM.SO
  8. Reconeixement de connexions entre el sentit espacial, la resta de sentits i altres àrees de coneixement properes a l’alumnat.
    [ESS]

Proposta per 2n

  1. Visualització de les funcions constant, lineal i afí com una recta amb unes característiques concretes.
    [ESS]
    #ALG.RF
  2. Visualització del teorema de Pitàgores com la relació entre les àrees dels quadrats construïts sobre els costats d’un triangle rectangle.
    #ESP.FG
    #ALG.PC
  3. Reconeixement de connexions entre el sentit espacial, la resta de sentits i altres àrees de coneixement properes a l'alumnat.
    [ESS]

Proposta per 3r

  1. Interpretació d’una multiplicació com l’àrea d’un rectangle: ús del model de caixa per resoldre equacions de segon grau, per factoritzar expressions algebraiques i visualitzar les identitats notables.
    #ALG.ID
  2. Visualització de solucions d’equacions o de sistemes d’equacions en representacions gràfiques en eixos cartesians.
    #ALG.ID
  3. Visualització geomètrica dels nombres triangulars, altres nombres figurats i altres patrons senzills.
    #ALG.PA
  4. Visualització d’una funció quadràtica i d’una funció de proporcionalitat inversa com una paràbola o una hipèrbola respectivament amb unes característiques concretes.
    #ALG.RF
  5. Reconeixement de connexions entre el sentit espacial, la resta de sentits i altres àrees de coneixement properes a l'alumnat.
    [ESS]

Currículum 4t curs

  • Generació de models geomètrics per representar i explicar relacions numèriques i algebraiques en situacions diverses, incloent-hi les quotidianes.

Proposta per 4t

  1. Visualització de les funcions com a rectes, paràboles, hipèrboles i altres tipus de corbes amb unes característiques concretes.
    #ALG.RF
  2. Visualització dels zeros d’una funció o arrels d’un polinomi com a punts de tall amb l’eix d’abscisses.
    #ALG.ID
    #ALG.RF
  3. Visualització de la regió solució en inequacions i sistemes d’inequacions lineals.
    #ALG.ID
  4. Reconeixement de connexions entre el sentit espacial, la resta de sentits i altres àrees de coneixement properes a l’alumnat.
    [ESS]

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)