Omet navegació

Sentit numèric 3r ESO

Consideracions generals

El sentit numèric és essencial en totes les àrees de les matemàtiques. Inclou l’habilitat de descompondre nombres de manera natural, utilitzar referents numèrics de forma àgil i adequada i aplicar les relacions entre operacions aritmètiques amb flexibilitat i creativitat per resoldre problemes. A més, implica comprendre el sistema de numeració posicional i les diferents maneres de representar els nombres, fer-ne estimacions i donar-los significat, així com reconèixer-ne la magnitud i aplicar el raonament proporcional.

A 3r d’ESO es comencen a utilitzar patrons diversos per abordar recomptes més complexos, s’aprofundeix en el coneixement dels nombres racionals i es constata l’existència de nombres irracionals. Els contextos plantejats són més exigents i requereixen un nivell més alt de capacitat d’abstracció.

Es proposa treballar el sentit numèric mitjançant la resolució de problemes, partint dels coneixements previs de l’alumnat i promovent l’ús d’estratègies pròpies en la gestió dels nombres per evitar l’aprenentatge mecànic. Les activitats han d’afavorir que l’alumnat estableixi connexions entre les propietats i relacions dels nombres i les seves operacions, alhora que estimen o valoren la coherència i la precisió dels resultats dels càlculs.

El sentit numèric a 3r d’ESO se centra en quatre blocs principals: el comptatge, la quantitat, el sentit de les operacions i el raonament proporcional. El bloc de relacions, ja treballat àmpliament a 1r i 2n d’ESO, queda consolidat en aquest curs, mentre que el bloc de matemàtica financera, introduït a 2n d’ESO, es reprèn a 4t.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)