Currículum 1r, 2n, 3r
- Atributs mesurables dels objectes físics i matemàtics: recerca i relació entre aquests.
- Elecció de les unitats i operacions adequades en situacions que impliquin mesura.
- Comparació de les unitats pròpies del sistema mètric decimal amb unes altres presents en diferents contextos.
- Avaluació de la importància de l’establiment del metre com a mesura universal en el context històric en què es va produir i en el context actual.
Proposta per 1r
- Identificació d’atributs mesurables en objectes matemàtics o físics, en el nostre entorn.
- Establiment d’unitats patró de mesura (a partir del propi cos, unitats antropomètriques o d’objectes coneguts propers a l’alumnat) adequades a cada situació.
- Comparació de les diferents unitats de mesura per a un mateix atribut.
- Adquisició, per consens, d’una unitat de mesura de referència comuna.
- Avaluació de la importància de l’establiment del sistema mètric decimal (naixement del metre).
- Adequació de la unitat de mesura als atributs dels objectes.
- Elecció d’unitats de mesura adients per poder operar entre elles i, si escau, per generar-ne de derivades (per exemple, 1 m × 1 m = 1 m2).
[ESS]
- Determinació del grau qualitatiu de certesa o incertesa associat a esdeveniments: segur, molt probable, poc probable, possible, impossible…
[ESS]
Proposta per 2n
- Establiment d’unitats de mesura adequades a cada situació per al càlcul de perímetres, àrees i volums.
[ESS]
- Relació entre volum i capacitat d’un objecte per comparar les unitats de mesura corresponents.
- Ús de factors de conversió que permetin comparar unitats de mesura d’una mateixa magnitud.
[ESS]
Proposta per 3r
- Ús de factors de conversió que permetin comparar unitats de volum i capacitat, adequades a cada situació.
[ESS]
Currículum 4t curs
Proposta per 4t
- Ús de factors de conversió que permetin comparar unitats de mesura d’angles i l’establiment del radian com a unitat internacional de mesura.
[ESS]