Omet navegació

Mesurament

Currículum 1r, 2n, 3r

  • Selecció i ús d’instruments (analògic o digital) i unitats adequades per mesurar de manera directa diferents magnituds de l’entorn.
  • Deducció, interpretació i aplicació de les principals estratègies per obtenir longituds, àrees i volums en figures planes i tridimensionals.
  • Relació entre les aplicacions dels teoremes de Tales i de Pitàgores en els diferents contextos històrics en què s’han utilitzat (Grècia, Índia, Xina).
  • Ús de representacions planes d’objectes tridimensionals per visualitzar i resoldre problemes d’àrees, entre d’altres.
  • Generació de representacions planes, manualment o digitalment, d’objectes geomètrics plans o tridimensionals, amb característiques donades, com les longituds dels costats, les mesures dels angles, les longituds de les arestes.

Proposta per 1r

  1. Selecció i ús d’instruments (analògics o digitals) per mesurar de manera directa diferents magnituds de l’entorn.
  2. Presa de mesures de les magnituds pròpies del curs i de l’entorn proper de l’alumne.
  3. Esbós, representació a escala i afitament d’objectes a fi de calcular distàncies.
    #NUM.RP
  4. Distinció entre perímetres i àrees de regions planes.
  5. Deducció, interpretació i aplicació de diferents estratègies per obtenir longituds i àrees a través de material manipulatiu o aplicacions de geometria dinàmica.
    #ALG.PC
  6. Càlcul de superfícies de regions poligonals per descomposició en figures geomètriques d’àrea coneguda.
    [ESS]
    #ALG.PC
  7. Mesurament i deducció dels angles relacionats amb polígons.
    [ESS]
    #ALG.PC
  8. Descoberta de 𝜋 a través de la raó entre la longitud de la circumferència i el seu diàmetre.
    #ESP.FG
  9. Ús de representacions planes d’objectes generats per ortoedres per visualitzar i resoldre.
  10. problemes d’àrees, entre d’altres.
  11. Relació entre les freqüències relatives i les probabilitats d’esdeveniments simples en experiments aleatoris a través de la regla de Laplace.
    #EST.PI
    #ALG.PC

Proposta per 2n

  1. Selecció i ús d’instruments (analògics o digitals) per mesurar de manera directa diferents magnituds de l’entorn.
  2. Presa de mesures de les magnituds pròpies del curs i de l’entorn proper de l’alumne.
  3. Esbós, representació a escala i afitament d’objectes a fi de fer càlculs relacionats amb la presa de longituds i àrees.
  4. Ús del teorema de Tales per representar a escala objectes plans i deduir mesures per mètodes indirectes.
    [ESS]
    #NUM.QU
    #ESP.FG
  5. Descoberta del teorema de Pitàgores a través d’àrees de quadrats construïts en els costats de triangles rectangles.
    [ESS]
    #ESP.FG
  6. Ús del teorema de Pitàgores per calcular longituds d’elements de polígons.
    #ESP.FG
  7. Descoberta de l’expressió de l’àrea d’un cercle a través de material manipulatiu o aplicacions de geometria dinàmica.
  8. Ús de les relacions entre longituds, perímetres i àrees i càlcul de superfícies de regions poligonals i circulars per resoldre problemes en contextos diversos en el pla.
  9. Distinció entre àrees i volums de cossos geomètrics (prismes i cilindres).
  10. Representació plana d’objectes tridimensionals (prismes i cilindres) en la resolució de problemes.
    #ESP.FG
  11. Relació entre les freqüències relatives i les probabilitats d’esdeveniments compostos en experiments aleatoris a través de la regla de Laplace.
    #EST.PI
    #ALG.PC

Proposta per 3r

  1. Selecció i ús d’instruments (analògics o digitals) i unitats adequats per mesurar de manera directa angles i longituds.
  2. Deducció, interpretació i aplicació de diferents estratègies (desplegament, descomposició en figures més senzilles…) per obtenir longituds o distàncies, àrees i volums a través de material manipulatiu o aplicacions de geometria dinàmica.
  3. Ús de la relació entre les longituds, superfícies o volums de figures semblants per resoldre problemes.
    [ESS]
    #NUM.RP
  4. Ús dels teoremes de Tales i Pitàgores en el càlcul de mesures indirectes per resoldre problemes en contextos diversos.
    [ESS]
  5. Distinció entre àrees i volums de cossos geomètrics (piràmides i cons).
  6. Representació plana d’objectes tridimensionals (piràmides i cons) en la resolució de problemes.

Currículum 4t curs

  • Deducció de les mesures dels elements d’un triangle en situacions que es poden modelitzar amb triangles rectangles.
  • (*) Utilització de les raons trigonomètriques i les seves relacions en la resolució de problemes que es poden modelitzar amb triangles rectangles.
  • Origen i ús de la trigonometria al llarg de la història i en particular per mesurar la distància Terra-Sol i Terra-Lluna.

Proposta per 4t

  1. Descoberta del radian a través de la proporcionalitat geomètrica.
  2. Selecció i ús d’instruments (analògics o digitals) i unitats adequats per mesurar de
  3. manera directa angles i longituds o distàncies en situacions trigonomètriques.
  4. Observació de les raons invariants entre els costats de triangles rectangles semblants: les raons trigonomètriques.
  5. Utilització de les raons trigonomètriques i les seves relacions en la resolució de problemes que es poden representar amb triangles rectangles.
    [ESS]
  6. Investigació de l’origen i ús de la trigonometria al llarg de la història.
  7. Relació entre les freqüències relatives i les probabilitats d’esdeveniments en experiments aleatoris connectats amb la geometria.
    #ALG.PC
    #EST.PI
  8. Mesura de la probabilitat d’esdeveniments en experiments aleatoris, tenint en compte la seva independència o incompatibilitat.
    [ESS]
    #EST.PI

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)