Omet navegació

Sentit numèric 1r ESO

Consideracions generals

El sentit numèric és necessari en totes les àrees de la matemàtica. És l᾽habilitat de descompondre números de forma natural, fer servir referents numèrics apropiadament i àgilment, i utilitzar les relacions entre les operacions aritmètiques de manera flexible i creativa en la resolució de problemes. A més, inclou comprendre el sistema de numeració posicional, estimar i donar significat als números, reconèixer la seva magnitud, reconèixer patrons numèrics i aplicar el raonament proporcional.

En finalitzar l᾽etapa de primària, l᾽alumnat ja disposa de coneixements sobre les operacions elementals i la seva relació, així com sobre la prioritat de les operacions i l᾽ús de parèntesis, tant amb nombres naturals com amb decimals. També s᾽ha introduït el concepte de fracció i la seva relació amb els decimals i els percentatges. A 1r d᾽ESO, es reforçaran aquests coneixements i s᾽ampliarà, principalment, el treball amb fraccions i les seves operacions, així com el concepte i l᾽ús dels nombres enters. Aquest treball continuarà al llarg de tota l᾽ESO, ja que és imprescindible assolir un bon domini del sentit numèric, que constitueix la base de bona part del raonament matemàtic necessari en el futur.

Es proposa treballar activitats a través de la resolució de problemes. Aquestes activitats han de partir dels coneixements previs de l᾽alumnat i fomentar l᾽ús d᾽estratègies pròpies en la utilització dels nombres, per tal d᾽evitar una resolució purament mecànica. Han de promoure que l᾽alumnat estableixi connexions entre les diferents propietats o relacions dels nombres i les seves operacions, així com l᾽estimació i la valoració del resultat d᾽un càlcul.

El sentit numèric conté a 1r d᾽ESO cinc blocs: comptatge, quantitat, sentit de les operacions, relacions i raonament proporcional. El bloc d᾽educació financera es començarà a treballar a partir de 2n d᾽ESO.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)