Omet navegació

Pensament computacional

Currículum 1r, 2n, 3r

  • Fórmules i termes generals: obtenció mitjançant l’observació de pautes i regularitats senzilles i la seva generalització.
  • Identificació de la successió de Fibonacci i la proporció àuria a la natura.

Proposta per 1r

  1. Descomposició de problemes en parts més petites com a estratègia de resolució.
    [ESS]
    #MES.ME
  2. Reconeixement de patrons en processos seqüencials.
    #NUM.RE
  3. Classificació i ordenació d’objectes com forma d'abstracció.
    [ESS]
    #ESP.FG
  4. Utilització d’esquemes (quadres, fletxes, diagrames de flux, diagrames de Venn…) per analitzar i descriure situacions matemàtiques. ,
    #NUM.RE
    #NUM.CO
  5. Comprensió i creació d'algorismes per resoldre problemes explorant, descobrint, consolidant o aplicant idees matemàtiques a través de seqüències ordenades d'instruccions que puguin ser executades per una persona o per un ordinador.
    [AMP]
    #NUM.SO
    #EST.PI
    #MES.ME
    #ALG.VA
  6. Ús adequat de la calculadora: oportunitat, definició prèvia de seqüències d'operacions, execució acurada, avaluació de possibles errades.
    #NUM.SO
    #NUM.RE
    #NUM.QU
  7. Introducció al maneig de programes de geometria dinàmica.
    #MES.ME
  8. Autoconfiança, persistència, adaptabilitat, flexibilitat, creativitat, col·laboració i gestió constructiva de l'error.
    #SOE

Proposta per 2n

  1. Selecció dels aspectes essencials per descriure i analitzar una situació matemàtica, progressant cap a l’abstracció i l’establiment d'un model matemàtic.
    [ESS]
    #ALG.MM
  2. Utilització de diagrames en arbre per analitzar i descriure situacions matemàtiques.
    #NUM.CO
    #EST.PI
  3. Comprensió i creació d'algorismes per resoldre problemes a través de seqüències ordenades d'instruccions que puguin ser executades per una persona o per un ordinador, en particular que continguin instruccions condicionals i blocs iteratius.
    #EST.PI
    #MES.ME
  4. Operadors de comparació (=, ≠, <, >, ≥, ≤) com a generadors d'expressions lògiques i operadors lògics (i, o, no). Aplicació en instruccions condicionals.
    [AMP]
    #NUM.RE
  5. Ús adequat del full de càlcul en contextos matemàtics, per exemple financers i estadístics.
    #NUM.EF
    #EST.DI
  6. Reconeixement d'una fórmula en un full de càlcul com a patró de computació en aplicar-la a diferents caselles.
    [AMP]
    #EST.DI
  7. Ús adequat de programes de geometria dinàmica per treballar construccions en el pla.
    #ESP.FG
  8. Autoconfiança, persistència, adaptabilitat, flexibilitat, creativitat, col·laboració i gestió constructiva de l'error.
    #SOE

Proposta per 3r

  1. Abstracció a fi d'identificar els aspectes més rellevants d'una situació matemàtica i avançar cap a la seva modelització.
    #ALG.MM
  2. Creació d'algorismes que utilitzin grups iteratius niats per resoldre problemes aritmètics o estocàstics.
    [AMP]
    #NUM.CO
    #EST.PI
  3. Selecció, determinació i ús reflexiu i eficient de les eines computacionals adequades per analitzar i resoldre problemes.
    [ESS]
    #NUM.QU
    #EST.DI
  4. Ús adequat de programes de geometria dinàmica per treballar els moviments i les transformacions geomètriques.
    #ESP.MT
  5. Processos de testatge, depuració d'errors i de millora successiva d'algorismes, considerant, de manera sistemàtica, tots els casos possibles.
    #SOE
  6. Autoconfiança, persistència, adaptabilitat, flexibilitat, creativitat, col·laboració i gestió constructiva de l’error.
    #SOE

Currículum 4t curs

  • Comprensió i anàlisi de patrons, determinant la regla de formació de diverses col·leccions numèriques o gràfiques.

Proposta per 4t

  1. Reconeixement de patrons: regularitats o similitud en dades i en processos.
    #EST.PI
  2. Avançar en la utilització de grafs com a eina de modelització en la resolució de problemes.
    [AMP]
    #ALG.MM
  3. Resolució de problemes contextualitzats que posen en joc habilitats de pensament computacional.
    [ESS]
    #NUM.EF
    #NUM.RE
    #EST.DI
  4. Creació, testatge, depuració i millora d'algorismes per resoldre problemes que puguin ser executats per una persona o per un ordinador, en particular per simular experiments aleatoris per al càlcul aproximat de probabilitats.
    #EST.PI
  5. Idea de recursivitat aplicada a la matemàtica.
    [AMP]
  6. Presència i ús de funcions matemàtiques en calculadores, programes de geometria dinàmica, fulls de càlcul, llenguatges de programació...
    #ALG.RF
  7. Autoconfiança, persistència, adaptabilitat, flexibilitat, creativitat, col·laboració i gestió constructiva de l’error.
    #SOE

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)