Omet navegació

Quantitat

Currículum 1r, 2n, 3r

  • Interpretació de nombres grans i petits, reconeixement i utilització de la notació exponencial i científica. Incloent la lectura d’aquestes quantitats en la calculadora o full de càlcul
  • Expressió  d’estimacions amb la precisió requerida.
  • Ús dels nombres enters, fraccions, decimals i arrels per a expressar quantitats en diferents contextos, inclosos els de la vida quotidiana, amb la precisió requerida.
  • Ús dels nombres indoaràbics, la introducció del zero i els nombres negatius en la història de les matemàtiques.
  • Ús de les fraccions en l’antiguitat (Egipte, l’Índia i Grècia) i en l’actualitat.
  • Reconeixement i aplicació de diferents formes de representació de nombres enters, fraccionaris i decimals, inclosa la recta numèrica.
  • Selecció i utilització de la representació més adequada d’una mateixa quantitat (natural, sencer, decimal o fracció) per a cada situació o problema

Proposta per 1r

  1. Ús de diferents tipus de numeració emprats al llarg de la història fins a arribar als nombres indoaràbics. Ús de diferents bases numèriques.
  2. Ús de situacions i contextos quotidians per comprendre i treballar amb nombres naturals i enters.
    [ESS]
  3. Ús de la recta numèrica per representar, comparar, ordenar i operar nombres naturals i enters.
  4. Identificació, representació i ús d’una fracció en diferents contextos.
    [ESS]
    #EST.DI
    #EST.PI
  5. Reconeixement de fraccions més petites, iguals i més grans que 1 (fraccions pròpies, unitàries i impròpies).
  6. Interpretació i càlcul de la fracció d’un nombre utilitzant gràfics, esquemes, material manipulatiu...
  7. Identificació i càlcul de fraccions equivalents.
  8. Càlcul de la fracció irreductible.
  9. Comparació i ordenació de fraccions.
  10. Interpretació de les diferents representacions dels nombres racionals (fracció, representació gràfica, nombre mixt, representació a la recta real, nombre decimal, percentatge).
  11. Coneixement i ús de l’error absolut i relatiu en l’aproximació amb nombres decimals.
    #MES.ER
    #ALG.PC
  12. Ús de potències de base i exponent natural.
    [ESS]
  13. Ús de la notació científica per interpretar nombres grans. Ús de la calculadora per treballar la notació científica.
    [AMP]
    #ALG.PC

Proposta per 2n

  1. Significat i ús dels nombres racionals en contextos diversos. Tria de la representació adequada a cada situació (enter, fracció, decimal, percentatge…).
    #EST.PI
    #EST.DI
  2. Representació i ús de les fraccions en diferents civilitzacions (per exemple l’egípcia, l’índia, la grega …).
  3. Construcció geomètrica de nombres racionals mitjançant el teorema de Tales.
    [AMP]
    #MES.ME
    #ESP.FG
  4. Ús de fraccions (com a divisió, com a operador i com a raó) per resoldre problemes en contextos diversos.
    [ESS]
    #MES.ME
  5. Consolidació de l’ús de l’error absolut i relatiu en l’aproximació amb nombres decimals.
    #MES.ER
  6. Ús de potències de base racional i exponent enter.

Proposta per 3r

  1. Existència de nombres no racionals. Nombres decimals no exactes ni periòdics.
    [ESS]
  2. Classificació de nombres racionals, relació i transformació entre fracció i decimal (fraccions generatrius).
    #EST.DI
  3. Estimació i aproximació per excés i per defecte de nombres racionals amb la precisió requerida.
    [ESS]
    #MES.ER
  4. Interpretació de nombres molt grans o molt petits. Reconeixement i utilització de la notació exponencial i científica, analitzant-ne l’ordre de magnitud, incloent-hi la lectura d’aquestes quantitats en la calculadora o full de càlcul.
    #ALG.PC
  5. Representació a la recta real d’intervals i semirectes.
    #ALG.ID

Currículum 4t curs

  • Expressió d’estimacions en diversos contextos analitzant l’error comès.
  • Ús dels nombres reals per expressar quantitats en diferents contextos, inclosos els de la vida quotidiana, amb la precisió requerida
  • Reconeixement i aplicació de diferents formes de representació de nombres enters, racionals i reals, inclosa la recta numèrica, adequada a cada situació o problema.
  • Identificació del conjunt numèric que serveix per respondre a diferents necessitats: comptar, mesurar, comparar, etc

Proposta per 4t

  1. Aproximació històrica dels nombres irracionals.
  2. Ús dels nombres irracionals en diferents contextos.
    [ESS]
  3. Ús de diferents mètodes geomètrics per representar nombres irracionals.
  4. Representació a la recta real dels diferents conjunts numèrics, així com d’intervals i semirectes.
    [ESS]
    #ALG.ID
  5. Estimació i aproximació dels nombres reals per excés i per defecte analitzant els errors absolut i relatiu.
    #MES.ER
  6. Introducció de les potències amb exponent fraccionari i representació amb radicals.
    [AMP]

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)