Omet navegació

Distribució

Currículum 1r, 2n, 3r

  • Anàlisi i interpretació de taules i gràfics estadístics de variables qualitatives, quantitatives discretes i quantitatives contínues.
  • Recollida i organització de dades de situacions contextualitzades, incloent la vida quotidiana, que involucren una sola variable.
  • Generació de representacions gràfiques adequades mitjançant diferents tecnologies (calculadora, full de càlcul, apps...) per esbrinar com es distribueixen les dades, interpretar-les i obtenir conclusions raonades.
  • Mesures de centralització i dispersió: interpretació i càlcul.
  • Comparació de dos conjunts de dades ateses les mesures de centralització i dispersió.
  • Reconeixement que les mesures de dispersió descriuen la variabilitat de les dades.
  • Càlcul, amb suport tecnològic, i interpretació de les mesures de centralització i dispersió en situacions reals.

Proposta per 1r

  1. Anàlisi i interpretació de taules i gràfics estadístics simples (gràfics de punts, diagrames de barres, poligonals i sectorials).
    [ESS]
  2. Interpretació i reconeixement dels conceptes bàsics d’estadística: població i individu, mostra, variables estadístiques quantitatives i qualitatives discretes, freqüència absoluta i freqüència relativa.
    [ESS]
    #NUM.QU
    #ALG.VA
  3. Recollida i organització de dades quantitatives i qualitatives basades en observacions, dades públiques, enquestes, experiments i simulacions.
    #EST.IN
  4. Confecció de taules de freqüències (absolutes i relatives) donat un conjunt de dades.
    #NUM.QU
  5. Representació inicialment manual d’un conjunt de dades donades a través de gràfics estadístics (gràfics de punts, de barres i de sectors, diagrames de tija i fulla…).
    #ESP.FG
  6. Comprensió, càlcul i interpretació de paràmetres estadístics de centralització (mitjana, mediana i moda) donat un conjunt de dades.

Proposta per 2n

  1. Anàlisi i interpretació de taules i gràfics estadístics.
  2. Interpretació i reconeixement dels conceptes bàsics d’estadística: població i individu, mostra i variables estadístiques discretes, freqüència absoluta i freqüència relativa.
    #NUM.QU
    #ALG.VA
  3. Recollida i organització de dades quantitatives i qualitatives basades en observacions, enquestes, experiments i simulacions.
    #EST.IN
  4. Confecció de taules de freqüències (absolutes i relatives, ordinàries i acumulades) a partir d’unes dades o d’una gràfica.
    [ESS]
    #EST.IN
  5. Representació d’un conjunt de dades donades amb gràfics estadístics (gràfics de punts, de barres i de sectors, gràfics de Pareto, pictogrames…) manualment o fent servir eines de tractament de dades.
    [ESS]
    #ALG.PC
  6. Utilització i interpretació de dades i gràfics estadístics i valoració de la idoneïtat de cada tipus de representació.
  7. Càlcul i interpretació dels paràmetres estadístics de centralització (mitjana, mediana i moda) donat un conjunt de dades o una taula de freqüències.
  8. Comprensió de les mesures de dispersió.
  9. Càlcul i interpretació dels paràmetres de dispersió bàsics (màxim, mínim i rang).

Proposta per 3r

  1. Anàlisi i interpretació de taules i gràfics estadístics.
  2. Identificació i reconeixement de variables quantitatives discretes i contínues, en contextos diversos.
    #ALG.VA
  3. Estudi i tractament de dades corresponents a variables discretes i contínues i en cas que sigui necessari, organització d’aquestes en classes, utilitzant la marca de classe com a representant.
    #ALG.VA
    #EST.IN
  4. Confecció de taules de freqüència de variables contínues: determinació del rang, nombre i amplada d’intervals i marca de classe.
    #NUM.QU
  5. Representació d’un conjunt de dades donades amb gràfics estadístics (mitjançant histogrames, polígons de freqüències i diagrames de caixa…).
    #ALG.PC
  6. Selecció de les eines digitals més adequades per al tractament i la representació de dades estadístiques.
    #ALG.PC
  7. Càlcul i interpretació dels paràmetres estadístics de centralització de variables contínues i discretes (mitjana, moda, mediana i quartil).
    [ESS]
  8. Càlcul i interpretació dels paràmetres estadístics de dispersió de variables contínues i discretes (rang, variància i desviació típica).
    [ESS]
  9. Càlcul i interpretació del coeficient de variació per comparar i interpretar diferents distribucions de dades.

Currículum 4t curs

  • Anàlisi i interpretació de taules i gràfics estadístics de dues variables qualitatives, quantitatives discretes i quantitatives contínues.
  • Recollida i organització de dades de situacions contextualitzades, incloent de la vida quotidiana que involucrin dues variables.
  • Generació de representacions gràfiques mitjançant l’ús de mitjans tecnològics adequats per a interpretar la informació estadística i obtenir conclusions raonades.
  • Comparació de distribucions de dades atenent mesures de posició i dispersió.

Proposta per 4t

  1. Anàlisi i interpretació de taules i gràfics estadístics de distribucions estadístiques unidimensionals o bidimensionals amb variables qualitatives, quantitatives discretes i quantitatives contínues.
    [ESS]
    #ALG.VA
  2. Recollida i organització en taules de contingència de dades bidimensionals.
    #EST.IN
  3. Representació de distribucions bidimensionals mitjançant núvols de punts. Recta de regressió; concepte i interpretació. Coeficient de correlació lineal: concepte i utilitat com a eina d'anàlisi.
  4. Identificació, representació i ajust de funcions de regressió no lineals (polinòmica, exponencial, logarítmica…).
    [AMP]
  5. Ús de mitjans adequats per al tractament i estudi de distribucions bidimensionals.
    #ALG.PC
  6. Càlcul i interpretació de paràmetres estadístics de centralització i dispersió.
  7. Comparació de distribucions de dades atenent mesures de posició i dispersió.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)