Omet navegació

Inferència

Currículum 1r, 2n, 3r

  • Formulació de preguntes adequades per conèixer les característiques d’interès d’una població.
  • Presentació de dades rellevants per donar resposta a qüestions plantejades en recerques estadístiques.
  • Obtenció de conclusions raonables a partir dels resultats obtinguts amb la finalitat d’emetre judicis i prendre decisions adequades.
  • Ús de dades estadístiques al llarg de la història en la construcció de censos de població.
  • Usos de dades estadístiques en la medicina actual (covid 19) i en la història, el cas de Florence Nightingale.

Proposta per 1r

  1. Disseny d’investigacions i enquestes per donar resposta a una pregunta, repte científic o situació quotidiana.
  2. Concreció de les variables estadístiques quantitatives i qualitatives discretes a estudiar.
    [ESS]
    #ALG.VA
  3. Elecció de mostres significatives d’una població a fi de realitzar un estudi estadístic.
  4. Formulació de preguntes senzilles no esbiaixades que puguin donar resposta a les qüestions plantejades.
    [ESS]
  5. Recollida, depuració i organització de dades rellevants.
    [ESS]
    #EST.DI
  6. Interpretació i anàlisi de les dades de l’estudi estadístic plantejat per obtenir conclusions o recomanacions.
  7. Elaboració d’un informe en què s’expliqui la metodologia emprada en l’estudi estadístic planteja, amb els resultats i conclusions.

Proposta per 2n

  1. Disseny d’investigacions i enquestes per donar resposta a una pregunta, repte científic o situació quotidiana.
    [ESS]
  2. Concreció de les variables estadístiques quantitatives i qualitatives discretes a estudiar.
    #ALG.VA
  3. Elecció de mostres significatives d’una població a fi de dur a terme un estudi estadístic.
  4. Formulació de les preguntes adequades per conèixer les característiques d’una població.
  5. Recollida, depuració i organització de dades rellevants.
    #EST.DI
  6. Interpretació i anàlisi de dades de l’estudi estadístic plantejat per obtenir conclusions o recomanacions.
    [ESS]
  7. Elaboració d’un informe en què s’expliqui la metodologia emprada en l’estudi estadístic plantejat, amb els resultats i conclusions.

Proposta per 3r

  1. Disseny d’investigacions per donar resposta a una pregunta, repte científic o situació quotidiana.
    [ESS]
  2. Reconeixement en contextos no matemàtics i d’altres matèries de situacions en què desenvolupar un estudi estadístic.
    [ESS]
  3. Tipus de mostreig: simple, aleatori sistemàtic i aleatori estratificat.
    [AMP]
  4. Elecció de mostres significatives d’una població a fi de dur a terme un estudi estadístic.
  5. Formulació de les preguntes adequades per conèixer les característiques d’una població.
  6. Recollida i organització de la informació.
    #EST.DI
    #ALG.PC
  7. Anàlisi dels resultats per identificar patrons i tendències.
  8. Interpretació i relació dels resultats obtinguts amb els objectius de l’estudi.
  9. Reflexió sobre l'ús ètic de les dades estadístiques i la responsabilitat en la interpretació i presentació de dades. #SOE
  10. Elaboració d’un informe en què s’expliqui la metodologia emprada en l’estudi estadístic plantejat, amb els resultats i conclusions.

Currículum 4t curs

  •  Disseny d’estudis estadístics reflexionant sobre les diferents etapes del procés estadístic.
  • Presentació i interpretació de dades rellevants en recerques estadístiques mitjançant la utilització de mètodes estadístics i eines digitals adequades.
  • Interpretació de la relació entre dues variables, valorant gràficament amb eines tecnològiques la pertinència d’una regressió lineal.
  • Evolució històrica de l’aplicació de l’estadística a les ciències socials.

Proposta per 4t

  1. Disseny d’estudis estadístics i capacitat de proposar millores en la recollida, representació i anàlisi de les dades.,
    [ESS]
    #EST.DI
    #EST.PI
  2. Ús de tècniques i eines digitals per presentar, analitzar i treure conclusions dels resultats d’un estudi estadístic.
  3. Interpretació dels paràmetres de la regressió lineal i prediccions.
  4. Interpretació dels paràmetres de les diferents funcions de regressió no lineal a través de programes informàtics i prediccions.
    [AMP]
    #ALG.RF
    #ALG.MM
  5. Anàlisi de la relació entre dues variables, causalitat, correlació i regressió.
    #ALG.VA
  6. Anàlisis dels resultats per proposar i comunicar recomanacions pràctiques o implicacions dintre del context d’estudi.
    [ESS]
  7. Investigació de l’aportació de l’estadística al camp de les ciències socials al llarg de la història.
  8. Reflexió sobre l'ús ètic de les dades estadístiques i la responsabilitat en la interpretació i presentació de dades.
    #SOE
  9. Elaboració d’un informe en què s’expliqui la metodologia emprada en l’estudi estadístic plantejat, amb els resultats i conclusions.
    [ESS]

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)