- Formulació de preguntes adequades per conèixer les característiques d’interès d’una població.
- Presentació de dades rellevants per donar resposta a qüestions plantejades en recerques estadístiques.
- Obtenció de conclusions raonables a partir dels resultats obtinguts amb la finalitat d’emetre judicis i prendre decisions adequades.
- Ús de dades estadístiques al llarg de la història en la construcció de censos de població.
- Usos de dades estadístiques en la medicina actual (covid 19) i en la història, el cas de Florence Nightingale.
- Disseny d’investigacions i enquestes per donar resposta a una pregunta, repte científic o situació quotidiana.
- Concreció de les variables estadístiques quantitatives i qualitatives discretes a estudiar.
[ESS]
- Elecció de mostres significatives d’una població a fi de realitzar un estudi estadístic.
- Formulació de preguntes senzilles no esbiaixades que puguin donar resposta a les qüestions plantejades.
[ESS]
- Recollida, depuració i organització de dades rellevants.
[ESS]
- Interpretació i anàlisi de les dades de l’estudi estadístic plantejat per obtenir conclusions o recomanacions.
- Elaboració d’un informe en què s’expliqui la metodologia emprada en l’estudi estadístic planteja, amb els resultats i conclusions.
- Disseny d’investigacions i enquestes per donar resposta a una pregunta, repte científic o situació quotidiana.
[ESS]
- Concreció de les variables estadístiques quantitatives i qualitatives discretes a estudiar.
- Elecció de mostres significatives d’una població a fi de dur a terme un estudi estadístic.
- Formulació de les preguntes adequades per conèixer les característiques d’una població.
- Recollida, depuració i organització de dades rellevants.
- Interpretació i anàlisi de dades de l’estudi estadístic plantejat per obtenir conclusions o recomanacions.
[ESS]
- Elaboració d’un informe en què s’expliqui la metodologia emprada en l’estudi estadístic plantejat, amb els resultats i conclusions.
- Disseny d’investigacions per donar resposta a una pregunta, repte científic o situació quotidiana.
[ESS]
- Reconeixement en contextos no matemàtics i d’altres matèries de situacions en què desenvolupar un estudi estadístic.
[ESS]
- Tipus de mostreig: simple, aleatori sistemàtic i aleatori estratificat.
[AMP]
- Elecció de mostres significatives d’una població a fi de dur a terme un estudi estadístic.
- Formulació de les preguntes adequades per conèixer les característiques d’una població.
- Recollida i organització de la informació.
- Anàlisi dels resultats per identificar patrons i tendències.
- Interpretació i relació dels resultats obtinguts amb els objectius de l’estudi.
- Reflexió sobre l'ús ètic de les dades estadístiques i la responsabilitat en la interpretació i presentació de dades. #SOE
- Elaboració d’un informe en què s’expliqui la metodologia emprada en l’estudi estadístic plantejat, amb els resultats i conclusions.
- Disseny d’estudis estadístics reflexionant sobre les diferents etapes del procés estadístic.
- Presentació i interpretació de dades rellevants en recerques estadístiques mitjançant la utilització de mètodes estadístics i eines digitals adequades.
- Interpretació de la relació entre dues variables, valorant gràficament amb eines tecnològiques la pertinència d’una regressió lineal.
- Evolució històrica de l’aplicació de l’estadística a les ciències socials.
- Disseny d’estudis estadístics i capacitat de proposar millores en la recollida, representació i anàlisi de les dades.,
[ESS]
- Ús de tècniques i eines digitals per presentar, analitzar i treure conclusions dels resultats d’un estudi estadístic.
- Interpretació dels paràmetres de la regressió lineal i prediccions.
- Interpretació dels paràmetres de les diferents funcions de regressió no lineal a través de programes informàtics i prediccions.
[AMP]
- Anàlisi de la relació entre dues variables, causalitat, correlació i regressió.
- Anàlisis dels resultats per proposar i comunicar recomanacions pràctiques o implicacions dintre del context d’estudi.
[ESS]
- Investigació de l’aportació de l’estadística al camp de les ciències socials al llarg de la història.
- Reflexió sobre l'ús ètic de les dades estadístiques i la responsabilitat en la interpretació i presentació de dades.
- Elaboració d’un informe en què s’expliqui la metodologia emprada en l’estudi estadístic plantejat, amb els resultats i conclusions.
[ESS]