Omet navegació

Sentit numèric 2n ESO

Consideracions generals

El sentit numèric és necessari en totes les àrees de la matemàtica. És l’habilitat de descompondre números de forma natural, fer servir referents numèrics apropiadament i àgilment, utilitzar les relacions entre les operacions aritmètiques de manera flexible i creativa en la resolució de problemes. A més, inclou comprendre el sistema de numeració posicional, estimar i donar significat als números, reconèixer la seva magnitud, reconèixer patrons numèrics i aplicar el raonament proporcional.

A 2n d’ESO s’ha de continuar aprofundint en els coneixements adquirits a 1r d’ESO, consolidant el treball amb fraccions i les seves operacions, i reforçant el domini dels nombres enters. S’aplicaran aquests conceptes en situacions més complexes i contextualitzades, amb l’objectiu de desenvolupar un sentit numèric més sòlid i avançat. Aquest procés és clau per establir les bases del raonament matemàtic que serà essencial en els cursos posteriors.

Es proposa el treball a través de la resolució de problemes. Les activitats han de començar posant en joc els coneixements previs de l’alumnat i permetre l’ús d’estratègies pròpies de la utilització dels nombres, evitant la resolució mecànica. Han d’afavorir l’establiment de connexions, per part de l’alumnat, entre les diferents propietats o relacions dels nombres i les seves operacions, així com l’estimació del resultat d’un càlcul o una valoració d’aquest.

El sentit numèric conté a 2n d’ESO sis blocs: comptatge, quantitat, sentit de les operacions, relacions, raonament proporcional i educació financera. Aquest darrer bloc, educació financera, s’incorpora en aquest curs amb el plantejament de situacions centrades en contextos financers senzills.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)