Currículum 1r, 2n, 3r
- Modelització i resolució de problemes contextualitzats, també de la vida quotidiana, secundant-se en representacions matemàtiques i en el llenguatge algebraic.
- Obtenció de conclusions raonables sobre una situació de la vida quotidiana una vegada modelitzada.
Proposta per 1r
- Ús de la proporcionalitat numèrica com a model matemàtic de situacions contextualitzades.
- Anàlisi de les solucions d'un problema, presa de decisions en conseqüència i formulació de prediccions, si escau.
[ESS]
Proposta per 2n
- Ús de les equacions de primer grau com a models matemàtics de situacions contextualitzades.
- Ús de la proporcionalitat geomètrica com a model matemàtic de situacions contextualitzades relacionades amb el teorema de Tales.
[ESS]
- Ús de les funcions com a models matemàtics.
- Ús de recursos digitals o interactius per buscar la funció que modelitzi millor un context.
- Anàlisi de les solucions d'un problema, presa de decisions en conseqüència i formulació de prediccions, si escau.
[ESS]
Proposta per 3r
- Ús de les equacions de segon grau com a models matemàtics de situacions contextualitzades.
- Ús dels sistemes d’equacions com a models matemàtics de situacions contextualitzades.
- Ús de les funcions com a models matemàtics.
- Ús de recursos digitals o interactius per buscar la funció que modelitzi millor un context.
- Anàlisi de les solucions d'un problema, presa de decisions en conseqüència i formulació de prediccions, si s'escau.
[ESS]
Currículum 4t curs
- Modelització i resolució de problemes contextualitzats, també de la vida quotidiana, secundant-se en representacions matemàtiques i en el llenguatge algebraic, fent ús de diferents tipus de funcions.
- Obtenció i anàlisi de conclusions raonables d’una situació de la vida quotidiana una vegada modelitzada.
Proposta per 4t
- Representació abstracta i simplificada de la realitat utilitzant el llenguatge i eines de les matemàtiques.
- Ús de les equacions, els sistemes i les inequacions com a models matemàtics de situacions contextualitzades.
- Cerca de la funció que modelitzi una situació (contextualitzada o no) que segueixi un model lineal, quadràtic, exponencial, de proporcionalitat inversa…
[ESS]
- Ús de recursos digitals o interactius per buscar la funció que modelitzi millor un context.
- Anàlisi de les solucions d'un problema, presa de decisions en conseqüència i formulació de prediccions, si escau.
[ESS]