Omet navegació

Model matemàtic

Currículum 1r, 2n, 3r

  • Modelització i resolució de problemes contextualitzats, també de la vida quotidiana, secundant-se en representacions matemàtiques i en el llenguatge algebraic.
  • Obtenció de conclusions raonables sobre una situació de la vida quotidiana una vegada modelitzada.

Proposta per 1r

  1. Ús de la proporcionalitat numèrica com a model matemàtic de situacions contextualitzades.
    #NUM.RP
  2. Anàlisi de les solucions d'un problema, presa de decisions en conseqüència i formulació de prediccions, si escau.
    [ESS]

Proposta per 2n

  1. Ús de les equacions de primer grau com a models matemàtics de situacions contextualitzades.
    #ALG.ID
  2. Ús de la proporcionalitat geomètrica com a model matemàtic de situacions contextualitzades relacionades amb el teorema de Tales.
    [ESS]
    #ESP.FG
  3. Ús de les funcions com a models matemàtics.
    #ALG.RF
    #ALG.PC
  4. Ús de recursos digitals o interactius per buscar la funció que modelitzi millor un context.
  5. Anàlisi de les solucions d'un problema, presa de decisions en conseqüència i formulació de prediccions, si escau.
    [ESS]

Proposta per 3r

  1. Ús de les equacions de segon grau com a models matemàtics de situacions contextualitzades.
    #ALG.ID
  2. Ús dels sistemes d’equacions com a models matemàtics de situacions contextualitzades.
    #ALG.ID
  3. Ús de les funcions com a models matemàtics.
    #ALG.RF
    #ALG.PC
  4. Ús de recursos digitals o interactius per buscar la funció que modelitzi millor un context.
  5. Anàlisi de les solucions d'un problema, presa de decisions en conseqüència i formulació de prediccions, si s'escau.
    [ESS]

Currículum 4t curs

  • Modelització i resolució de problemes contextualitzats, també de la vida quotidiana, secundant-se en representacions matemàtiques i en el llenguatge algebraic, fent ús de diferents tipus de funcions.
  • Obtenció i anàlisi de conclusions raonables d’una situació de la vida quotidiana una vegada modelitzada.

Proposta per 4t

  1. Representació abstracta i simplificada de la realitat utilitzant el llenguatge i eines de les matemàtiques.
    #ALG.PC
  2. Ús de les equacions, els sistemes i les inequacions com a models matemàtics de situacions contextualitzades.
    #ALG.ID
  3. Cerca de la funció que modelitzi una situació (contextualitzada o no) que segueixi un model lineal, quadràtic, exponencial, de proporcionalitat inversa…
    [ESS]
    #ALG.RF
    #EST.IN
  4. Ús de recursos digitals o interactius per buscar la funció que modelitzi millor un context.
  5. Anàlisi de les solucions d'un problema, presa de decisions en conseqüència i formulació de prediccions, si escau.
    [ESS]

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)