Per cursos
1r i 2n:
7.2 Compartir lectures, per mitjà de recomanacions, presentacions i a partir d’interaccions orals, mitjançant la biblioteca d’aula i de centre, per expressar gustos i interessos i iniciar-se en una comunitat lectora.
3r i 4t:
7.2 Compartir lectures, per mitjà de recomanacions, presentacions i a partir d’interaccions orals, mitjançant la biblioteca d’aula i de centre, per expressar gustos i interessos i iniciar-se en una comunitat lectora.
5è i 6è:
7.2 Compartir lectures per mitjà de recomanacions, presentacions i a partir d’interaccions orals, per mitjans analògics i digitals, mitjançant la biblioteca d’aula i de centre, per expressar gustos i interessos, valorar les obres de forma crítica i sentir-se membre d’una comunitat lectora.
Comentari
La conversa sobre les lectures és una forma d’iniciar-se i construir la pròpia identitat lectora. Per participar-hi caldrà el modelatge del mestre i trobar les paraules per parlar sobre el que es llegeix.
La participació en aquestes converses que tinguin lloc a l’aula i les recomanacions de llibres serà un indici que l’alumne està començant a sentir-se membre d’una comunitat lectora i que està adquirint criteri propi per valorar les obres que llegeix.
Exemple d'assoliment
1r i 2n:
- Participa en les converses sobre les lectures i fa recomanacions en les quals expressa els seus gustos i interessos.
- Participa en propostes de la biblioteca, comparteix opinions i escolta les dels altres.
3r i 4t:
- Participa en les converses sobre les lectures i expressa els seus gustos i interessos de manera argumentada.
- Fa recomanacions i es manté actiu en activitats col·lectives que impliquen lectura.
5è i 6è:
- Comparteix les lectures que fa en converses de classe i en entorns digitals i expressa les seves preferències de manera argumentada.
- Valora les obres de manera crítica i mostra interès per les opinions dels companys.