Escriure és una eina essencial per comunicar idees, expressar emocions i transmetre informació. A primària, els nens i nenes han d’aprendre a produir textos que siguin clars, comprensibles i adequats a la intenció comunicativa; en aquests textos s’han de prendre en consideració les convencions comunicatives del gènere (no és el mateix fer un text escrit o un mural per explicar com funciona l’aparell digestiu que fer una nota o un mural per anunciar la visita d’una escriptora, per exemple) En qualsevol cas és important que desenvolupin habilitats com la planificació, que no ha de ser només abans de produir el text, sinó que es pot fer evident al llarg de tot el procés, l’organització de les idees i la revisió del que han escrit, fent servir estratègies per millorar la coherència i la cohesió.
L’escriptura no es limita només a les paraules, sinó que pot incloure altres elements com imatges, esquemes o altres recursos multimodals que ajudin a enriquir el missatge. A mesura que avancen en el seu aprenentatge, els alumnes han adquirint autonomia en la seva producció escrita, aprenent a revisar els seus propis textos i a donar i rebre suggeriments dels companys per millorar-los. A primària pren un paper important la correcció en l’escriptura, dins la qual és important buscar espais per treballar l’ortografia i la gramàtica des d’una mirada global i contextualitzada, integrada dins el procés d’escriptura.
L’objectiu és que la producció de textos es converteixi en una eina útil i funcional per a la vida dins i fora l’escola, fomentant tant la creativitat com la capacitat d’expressar-se d’una manera clara i efectiva.