Per cursos
1r i 2n:
5.1 Redactar textos escrits i multimodals propers i viscuts, des de les diferents etapes del procés evolutiu de l’escriptura, de manera acompanyada, per a un destinatari i amb una intenció concreta, amb adequació, coherència, cohesió i correcció adaptades al moment evolutiu (ortografia natural o de base).
3r i 4t:
5.1 Redactar textos escrits i multimodals, propers, viscuts i escolars, de manera progressivament autònoma, a través de la selecció del model discursiu que millor respongui a la situació comunicativa, amb adequació, coherència i cohesió, iniciant-se en l’ús de les normes gramaticals i ortogràfiques més senzilles.
5è i 6è:
5.1 Redactar textos escrits i multimodals, de tipus divers, amb suports puntuals, a través de la selecció del model discursiu que millor respongui a cada situació comunicativa, progressant en l’ús de les normes gramaticals i ortogràfiques bàsiques, amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística.
Comentari
Redactar entès com a acte d’escriptura que té com a finalitat la comunicació requereix tenir sempre present l’objectiu, el destinatari i la intenció. Els motius per escriure que es generen a l’aula, a l’escola o a l’entorn han de ser molts i variats i cal vetllar perquè en cada un es doni l’oportunitat d’experimentar, reflexionar i millorar les característiques del text escrit amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística.
(Vegeu les orientacions de desplegament dels sabers, en concret el bloc d’expressió escrita.)
Exemple d'assoliment
1r i 2n:
- S’enfronta a la situació d’escriptura i redacta textos utilitzant tots els coneixements que té a l’abast.
- Demana ajuda per escriure només quan la necessita.
- Escriu, per una necessitat comunicativa, adreçant-se al destinatari i s’adapta al grau de relació que hi té.
3r i 4t:
- S’implica perquè s’entengui el que escriu i aplica les normes ortogràfiques prèviament treballades a l’aula.
- Redacta un text i s’ajusta a les característiques del gènere discursiu apropiat per a la situació, i tria el to i el registre adequats al destinatari.
- Redacta un conte o una història amb coherència i cohesió, assegurant-se que les idees estiguin ben ordenades i connectades.
5è i 6è:
- Redacta textos escrits amb ajuda d’un esquema que guia la planificació i ajuda a respectar les característiques del gènere escollit.
- Amb l’ús de bastides o altres recursos, es fa conscient de la correcta aplicació de normes ortogràfiques treballades, tot revisant els seus escrits o els d’altres.