Treball en equip, inclusió, respecte i diversitat
Currículum 1r-2n
- Participació activa en el treball en equip en matemàtiques valorant i incorporant les idees de tots i totes.
- Identificació i rebuig d’actituds discriminatòries mostrant sensibilitat i respecte envers les diferències individuals, també les referents a la diversitat de gènere, presents a l’aula.
Proposta per 1r-2n
- Participació activa en el treball en equip, i reconeixement i valoració de les idees i punts de vista dels altres.
- Identificació i rebuig d’actituds discriminatòries a les persones, mostrant respecte per les diferències individuals, incloent-hi les de gènere, presents a l’aula.
Currículum 3r-4t
- Descoberta i ús de les tècniques cooperatives en el treball en equip en matemàtiques, escolta activa i respecte pel treball dels altres.
- Identificació i rebuig d’actituds discriminatòries mostrant sensibilitat i respecte envers les diferències individuals, també les referents a la diversitat de gènere, presents a l’aula.
Proposta per 3r-4t
- Responsabilitat en el treball en equip i implicació en la presa de decisions conjuntes: compromís amb l’organització, voluntat per arribar a acords, i compliment de les tasques matemàtiques i de la planificació establerta.
- Escolta activa de les idees dels altres, valorant les seves aportacions per a l’adquisició de nous coneixements o estratègies de resolució.
- Actitud empàtica dins de l’equip, ajudant a identificar i superar dificultats matemàtiques, contribuint a l’èxit col·lectiu i a l’aprenentatge compartit.
Currículum 5è-6è
- Aplicació de tècniques cooperatives per al treball en equip en matemàtiques i estratègies per a la gestió de conflictes.
- Promoció de conductes empàtiques i inclusives i acceptació de la diversitat, també les referents a la diversitat de gènere, present en l’aula i en la societat.
Proposta per 5è-6è
- Responsabilitat i actitud positiva per participar en el treball matemàtic en equip, mostrant interès a connectar, raonar i comunicar idees matemàtiques de manera clara i precisa.
- Escolta activa de les idees dels altres, valorant les seves aportacions per a l’adquisició de nous coneixements o estratègies de resolució.
- Consciència que, en el treball matemàtic en equip, tothom pot fer aportacions valuoses, superant així idees preconcebudes limitants sobre les capacitats pròpies o alienes, com ara estereotips referents al gènere o a suposades habilitats matemàtiques innates.