Omet navegació

Localització i sistemes de representació

Currículum 1r-2n

  • Descripció de la posició relativa d’objectes en l’espai amb relació a un mateix amb el vocabulari adequat (a dalt, a baix, davant, darrere, entremig, a prop, lluny…) i també de dos objectes entre si (junts, separats, un sobre l’altre, etc.) en situacions d’interpretació de moviments.
  • Representació i elaboració d’itineraris senzills amb referents de l’entorn proper.

Proposta per 1r-2n

  1. Descripció de la posició relativa d’objectes en l’espai amb relació a un mateix, fent ús del vocabulari adient (a dalt, a baix, davant, darrere, entremig, a prop, lluny…). [ESS]
  2. Descripció de la posició relativa de dos objectes entre si (junts, separats, un sobre l’altre, etc.), en situacions d'interpretació de moviments.
  3. Realització d’itineraris amb el propi cos a partir de les instruccions donades. [ESS]
    #ALG.PC
  4. Representació i elaboració d’itineraris senzills amb referents de l’entorn proper, codificant el recorregut amb símbols i introduint elements quantitatius com per exemple el nombre de passes.
    #NUM.QU
    #MES.ME
    #ALG.PC

Currículum 3r-4t

  • Descripció de la posició relativa d’objectes en l’espai o representacions d’aquests utilitzant vocabulari geomètric adequat (paral·lel, perpendicular, oblic, dreta, esquerra, etc.).
  • Descripció i interpretació de moviments, amb relació a un mateix o a altres punts de referència utilitzant vocabulari geomètric adequat.
  • Interpretació d’itineraris en plànols fent servir suports físics i virtuals.

Proposta per 3r-4t

  1. Descripció de la posició relativa d’objectes en l’espai o representacions d’aquests, utilitzant vocabulari geomètric adient (paral·lel, perpendicular, oblic, dreta, esquerra, etc.).
    #MES.ME
    #MES.MA
    #NUM.QU
  2. Descripció i interpretació de moviments, amb relació a un mateix o a altres punts de referència, utilitzant vocabulari geomètric adequat. [ESS]
    #ESP.VM
  3. Interpretació d’itineraris en plànols fent servir suports físics i virtuals, identificant-hi elements coneguts. [ESS]
    #ALG.PC
  4. Disseny d’itineraris a peu, mitjans de transport o robots educatius que compleixin condicions determinades (per exemple, el més curt) i introduint elements quantitatius.
    #MES.ME
    #MES.ER
    #NUM.QU
    #ALG.PC

Currículum 5è-6è

  • Domini en la localització i desplaçaments en plànols i mapes a partir de punts de referència (inclosos els punts cardinals), direccions i càlcul de distàncies (escales).
  • Disseny i interpretació de plànols amb suports físics i virtuals usant un vocabulari adient.

Proposta per 5è-6è

  1. Interpretació de plànols per conèixer i identificar elements de l’entorn a partir de punts de referència. [ESS]
    #ESP.VM
  2. Ús dels punts cardinals per a la interpretació de mapes en la identificació d’indrets i itineraris.
  3. Localització d’objectes en plànols i mapes, representats a partir de coordenades cartesianes.
  4. Obtenció aproximada de distàncies a partir de la interpretació de l’escala de plànols i mapes.
    #MES.ER
    #NUM.QU
    #NUM.RP
  5. Disseny i interpretació de plànols amb suports físics i virtuals usant el llenguatge geomètric adequat a cada situació (indicar una direcció, explicar un recorregut o orientar-se a l’espai, per exemple). [ESS]
    #MES.ER
    #ALG.PC

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)