Omet navegació

Relacions

Currículum 1r-2n

  • Identificació de les relacions entre la suma i la resta descobrint la seva aplicació en contextos quotidians.
  • Aplicació de les relacions que es generen en les operacions fent ús del sistema de numeració de base deu fins al 199.
  • Comparació i ordenació dels nombres naturals en contextos de la vida quotidiana.

Proposta per 1r-2n

  1. Identificació de la relació inversa entre la suma i la resta a partir de situacions contextualitzades i amb l’ajuda de material manipulable. [ESS]
    #ALG.RF
  2. Comparació i ordenació dels nombres naturals fins al 199. [ESS]
  3. Classificació de nombres a partir de les seves propietats.
    #ALG.RF
  4. Ús de diferents materials (recta numèrica, materials estructurats i no específics) per comparar i ordenar nombres.
    #ALG.RF
    #EST.DI
  5. Descobrir el patró que segueix el sistema de numeració decimal amb nombres fins al 199.
    #ALG.PA

Currículum 3r-4t

  • Ús de les relacions entre les operacions per ajudar a la comprensió de les mateixes i per agilitzar el càlcul, mental o escrit.
  • Aplicació de les relacions que es generen en les operacions fent ús del sistema de numeració de base deu fins al 9999.
  • Comparació i ordenació dels nombres naturals en contextos de la vida quotidiana copsant el patró que segueix el sistema de numeració decimal.

Proposta per 3r-4t

  1. Ús de les relacions entre les operacions per enriquir el pensament additiu i multiplicatiu i agilitzar el càlcul.
    #ALG.RF
  2. Ús i aplicació de les relacions entre les operacions (suma i resta, suma i multiplicació, resta i divisió, i multiplicació i divisió) per agilitzar el càlcul, mental i escrit. [ESS]
    #ALG.RF
  3. Comparació i ordenació dels nombres naturals fins al 9999. [ESS]
    #ALG.RF
  4. Consolidació del patró que segueix el sistema de numeració decimal a partir del valor posicional de les xifres fins al 9999.
    #ALG.PA
  5. Descobrir el patró que segueix el sistema de numeració decimal en la multiplicació per múltiples de 10.
    #ALG.PA

Currículum 5è-6è

  • Identificació i aplicació de les relacions entre les operacions aritmètiques en contextos quotidians.
  • Coneixement de la relació entre fraccions senzilles, decimals i percentatges.
  • Ús de les relacions i propietats de les operacions per ajudar a la comprensió de les mateixes i per agilitzar el càlcul, mental o escrit.
  • Identificació i ús de les relacions entre nombres naturals basats en la divisibilitat, divisors i múltiples.
  • Reflexió envers les característiques del sistema de numeració de base deu (números naturals i decimals fins a les mil·lèsimes) i aplicació de les relacions que es generen en les operacions.
  • Comparació i ordenació de números naturals, fraccions i decimals fins a les mil·lèsimes en contextos de la vida quotidiana.

Proposta per 5è-6è

  1. Consolidació de les relacions que es generen entre les diferents operacions aritmètiques en contextos quotidians. [ESS]
    #ALG.RF
  2. Reconeixement de la relació entre fraccions, nombres decimals i percentatges.
    #NUM.RP
  3. Utilització de les relacions entre nombres naturals basades en la divisibilitat (divisors i múltiples) per a resoldre problemes. ALG.RF
  4. Descomposició multiplicativa (factorització) de nombres en factors primers.
  5. Reconeixement de fraccions equivalents i desenvolupament d’estratègies per trobar-les.
    #ALG.RF
  6. Reflexió sobre les característiques del sistema de numeració decimal i les relacions multiplicatives del SND entre nombres naturals i decimals fins a les mil·lèsimes.
  7. Comparació i ordenació de nombres decimals. ALG.RF
  8. Comparació i ordenació de fraccions amb denominador comú (p. e. ⅖ < ⅘). [ESS]
    #ALG.RF
  9. Comparació i ordenació de fraccions senzilles amb diferent denominador, fent servir material manipulable.
    #ALG.RF
    #ALG.MM

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)