Currículum 1r-2n
- Agrupació d’elements a partir de semblances i diferències d’objectes, en aspectes diversos, i ordenació seguint criteris qualitatius i quantitatius.
- Exploració d’estratègies per identificar, descriure, completar i estendre seqüències a partir de regularitats en una col·lecció de nombres, figures o imatges.
Proposta per 1r-2n
- Agrupació d’elements segons si tenen o no tenen característiques comunes.
- Classificació d’elements seguint criteris qualitatius i quantitatius. [ESS]
- Ordenació d’elements seguint criteris qualitatius i quantitatius.
- Ús d’estratègies per identificar, completar i descriure regularitats en una col·lecció d’elements (nombres, figures o imatges).
- Estendre sèries amb un patró de repetició. [ESS]
- Observació de les característiques d’una sèrie i reproducció amb elements diferents.
- Identificació de la unitat de repetició. [ESS]
- Representació simbòlica de la unitat de repetició.
- Classificació de sèries segons el patró.
- Recerca de patrons a la realitat o a la vida quotidiana.
Currículum 3r-4t
- Identificació, descripció verbal, representació i predicció raonada de termes a partir de les regularitats en una col·lecció de nombres, figures o imatges.
- Exploració i adquisició d’estratègies per identificar, descriure, completar i estendre seqüències a partir de regularitats en una col·lecció de nombres, figures o imatges.
Proposta per 3r-4t
- Agrupació, classificació i ordenació d’elements seguint diferents criteris en contextos geomètrics.
- Identificació, descripció, interpolació d’elements per completar o estendre sèries a partir de patrons de repetició.
- Creació de sèries a partir d’un patró donat. [ESS]
- Identificació i representació de la unitat de repetició.
- Comptatge i registre escrit de les relacions entre els diferents mòduls i elements de la sèrie.
- Prediccions raonades d’elements consecutius, propers i llunyans, d’una sèrie de repetició.
- Descoberta de regularitats, relacions i propietats dels nombres en la recta numèrica, el panell del 100 i la taula multiplicativa.
Currículum 5è-6è
- Creació de patrons recurrents a partir de regularitats o d’altres patrons utilitzant nombres, figures o imatges.
- Aplicació d’estratègies d’identificació, representació (verbal, taules, gràfics i notacions inventades) i predicció raonada de termes a partir de les regularitats en una col·lecció de nombres, figures o imatges.
Proposta per 5è-6è
- Agrupació, classificació i ordenació d’elements seguint diferents criteris en contextos geomètrics.
- Aplicació d’estratègies d’identificació, representació i predicció raonada dels termes d’una sèrie a partir de patrons.
- Identificació i representació de la unitat de repetició.
- Creació de sèries a partir de patrons de repetició i de gir, utilitzant nombres, figures o imatges.
- Creació de nous mòduls a partir de patrons de creixement, utilitzant nombres, figures o imatges.
- Ús de taules, gràfics, notacions inventades i descripcions verbals per representar els termes i mòduls d’una sèrie. [ESS]
- Prediccions raonades d’elements consecutius, propers i llunyans, d’una sèrie de repetició. [ESS]
- Prediccions raonades d’elements consecutius, propers i llunyans, d’una sèrie de creixement.
- Descoberta de regularitats, relacions i propietats dels nombres en la recta numèrica, el panell del 100 i la taula multiplicativa.