Omet navegació

Patrons

Currículum 1r-2n

  • Agrupació d’elements a partir de semblances i diferències d’objectes, en aspectes diversos, i ordenació seguint criteris qualitatius i quantitatius.
  • Exploració d’estratègies per identificar, descriure, completar i estendre seqüències a partir de regularitats en una col·lecció de nombres, figures o imatges.

Proposta per 1r-2n

  1. Agrupació d’elements segons si tenen o no tenen característiques comunes.
  2. Classificació d’elements seguint criteris qualitatius i quantitatius. [ESS]
    #ESP.FG
    #EST.IN
    #ALG.PC
    #NUM.CO
  3. Ordenació d’elements seguint criteris qualitatius i quantitatius.
    #MES.ER
    #NUM.RE
    #ALG.PC
  4. Ús d’estratègies per identificar, completar i descriure regularitats en una col·lecció d’elements (nombres, figures o imatges).
    #NUM.RE
  5. Estendre sèries amb un patró de repetició. [ESS]
    #ALG.PC
    #NUM.CO
  6. Observació de les característiques d’una sèrie i reproducció amb elements diferents.
    #NUM.CO
  7. Identificació de la unitat de repetició. [ESS]
  8. Representació simbòlica de la unitat de repetició.
  9. Classificació de sèries segons el patró.
  10. Recerca de patrons a la realitat o a la vida quotidiana.

Currículum 3r-4t

  • Identificació, descripció verbal, representació i predicció raonada de termes a partir de les regularitats en una col·lecció de nombres, figures o imatges.
  • Exploració i adquisició d’estratègies per identificar, descriure, completar i estendre seqüències a partir de regularitats en una col·lecció de nombres, figures o imatges.

Proposta per 3r-4t

  1. Agrupació, classificació i ordenació d’elements seguint diferents criteris en contextos geomètrics.
    #ESP.FG
    #MES.ER
    #ALG.PC
  2. Identificació, descripció, interpolació d’elements per completar o estendre sèries a partir de patrons de repetició.
    #NUM.RE
    #ALG.PC
    #ESP.MT
  3. Creació de sèries a partir d’un patró donat. [ESS]
    #NUM.RE
    #ALG.PC
  4. Identificació i representació de la unitat de repetició.
    #ALG.PC
  5. Comptatge i registre escrit de les relacions entre els diferents mòduls i elements de la sèrie.
    #NUM.RE
    #ALG.MM
  6. Prediccions raonades d’elements consecutius, propers i llunyans, d’una sèrie de repetició.
    #ALG.PC
    #EST.PI
  7. Descoberta de regularitats, relacions i propietats dels nombres en la recta numèrica, el panell del 100 i la taula multiplicativa.
    #NUM.SO

Currículum 5è-6è

  • Creació de patrons recurrents a partir de regularitats o d’altres patrons utilitzant nombres, figures o imatges.
  • Aplicació d’estratègies d’identificació, representació (verbal, taules, gràfics i notacions inventades) i predicció raonada de termes a partir de les regularitats en una col·lecció de nombres, figures o imatges.
     

Proposta per 5è-6è

  1. Agrupació, classificació i ordenació d’elements seguint diferents criteris en contextos geomètrics.
    #ESP.FG
    #MES.ER
    #ALG.PC
  2. Aplicació d’estratègies d’identificació, representació i predicció raonada dels termes d’una sèrie a partir de patrons.
    #ALG.PC
  3. Identificació i representació de la unitat de repetició.
    #ALG.PC
  4. Creació de sèries a partir de patrons de repetició i de gir, utilitzant nombres, figures o imatges.
    #ESP.MT
  5. Creació de nous mòduls a partir de patrons de creixement, utilitzant nombres, figures o imatges.
  6. Ús de taules, gràfics, notacions inventades i descripcions verbals per representar els termes i mòduls d’una sèrie. [ESS]
    #EST.DI
  7. Prediccions raonades d’elements consecutius, propers i llunyans, d’una sèrie de repetició. [ESS]
    #ALG.PC
  8. Prediccions raonades d’elements consecutius, propers i llunyans, d’una sèrie de creixement.
    #ALG.PC
  9. Descoberta de regularitats, relacions i propietats dels nombres en la recta numèrica, el panell del 100 i la taula multiplicativa.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)