Currículum 1r-2n
- Descoberta i comprensió d’estratègies quan s’interpreten, modifiquen o creen algorismes senzills que incorporen processos seqüencials i instruccions de bucle i condicionals.
Proposta per 1r-2n
- Descripció i execució, amb el propi cos o amb objectes, d’una seqüència donada d’accions (instruccions, rutines, itineraris…). [ESS]
- Modificació d’una seqüència donada d’accions per adaptar-la a noves circumstàncies.
- Realització d’una seqüència donada d’accions (instruccions, itineraris, rutines…) amb recursos tecnològics, material manipulatiu o el propi cos.
- Classificació i ordenació d’objectes com una forma d’abstracció. [ESS]
- Descomposició guiada d’un problema en d’altres de més senzills.
- Creació i execució d’una seqüència donada d’accions (algoritmes senzills) que arribin a incloure bucles i condicionals, construint un nou aprenentatge a partir de l’error. [AMP]
- Utilització d’esquemes (quadres, fletxes, diagrames de Venn, esquema del tot i les parts…) per analitzar i descriure situacions matemàtiques.
Currículum 3r-4t
- Comprensió i aplicació d’estratègies quan s’interpreten, modifiquen o creen algorismes senzills de programació per blocs que incorporen: diferenciació entre processos seqüencials i paral·lels; comprensió de les instruccions de bucle i condicionals; comprensió de la gestió de dades amb variables; ús d’operadors lògics i d’esdeveniments.
Proposta per 3r-4t
- Comprensió, execució i modificació d’algoritmes senzills a partir d’activitats desendollades (operacions de càlcul, itineraris caminats, jocs de taula, trucs de màgia…). [ESS]
- Construcció dels algoritmes de les operacions de suma i resta, a partir de diverses representacions.
- Realització, modificació i creació d’algoritmes senzills, amb recursos tecnològics, si cal, construint un nou aprenentatge a partir de l’error.
- Classificació i ordenació d’objectes com una forma d’abstracció. [ESS]
- Descomposició guiada d’un problema en d’altres de més senzills.
- Comprensió i representació d’algorismes senzills per a la resolució de problemes, explorant, descobrint i aplicant idees matemàtiques a través de seqüències ordenades d’instruccions, contemplant el procediment d’assaig-error.
- Iniciació a la programació per blocs, tot incorporant processos seqüencials i paral·lels, instruccions de bucle i condicionals senzills.
- Comprensió de la gestió de dades amb variables.
- Ús d’operadors lògics (SI, O, I, NO…) i d’esdeveniments amb el propi cos, amb material manipulable i amb robots educatius. [AMP]
- Utilització d’esquemes (quadres, fletxes, diagrames de Venn, esquema del tot i les parts, diagrama de Carroll, esquema d’estructura multiplicativa…) per analitzar i descriure situacions matemàtiques.
- Ús adequat de la calculadora: oportunitat, definició prèvia de seqüències d’operacions, execució acurada i avaluació de possibles errades.
Currículum 5è-6è
- Aplicació d’estratègies quan s’interpreten, modifiquen o creen algorismes de programació per blocs que incorporen diferenciació entre processos seqüencials i paral·lels, comprensió de les instruccions de bucle i condicionals, comprensió de la gestió de dades amb variables i l’ús d’operadors lògics i d’esdeveniments.
Proposta per 5è-6è
- Comprensió, execució, modificació i creació d’algoritmes senzills a partir d’activitats desendollades (operacions de càlcul, jerarquia d’operacions, divisibilitat i factorització, itineraris caminats, jocs de taula, trucs de màgia…).
- Construcció dels algoritmes de les operacions de multiplicació i divisió, a partir de la representació dels seus passos amb manipulatius estructurats en base 10 o del model d’àrea.
- Realització, modificació i creació d’algoritmes senzills, amb recursos tecnològics, si cal, construint un nou aprenentatge a partir de l’error. [ESS]
- Classificació i ordenació d’objectes com una forma d’abstracció. [ESS]
- Descomposició d’un problema complex en parts més petites com a estratègia de resolució.
- Comprensió i representació d’algorismes per a la resolució de problemes, explorant, descobrint i aplicant idees matemàtiques a través de seqüències ordenades d’instruccions, contemplant el procediment d’assaig-error.
- Iniciació a la programació per blocs, tot incorporant processos seqüencials i paral·lels, instruccions de bucle i condicionals.
- Comprensió de la gestió de dades amb variables.
- Ús d’operadors lògics (SI, O, I, NO…) i d’esdeveniments amb material manipulable i amb robots educatius. [AMP]
- Utilització d’esquemes (quadres, fletxes, diagrames de flux, diagrames de Venn, diagrama de Carroll, esquema d’estructura multiplicativa…) per analitzar i descriure situacions matemàtiques.
- Ús adequat de la calculadora: oportunitat, definició prèvia de seqüències d’operacions, execució acurada i avaluació de possibles errades.