Omet navegació

Pensament computacional

Currículum 1r-2n

  • Descoberta i comprensió d’estratègies quan s’interpreten, modifiquen o creen algorismes senzills que incorporen processos seqüencials i instruccions de bucle i condicionals.

Proposta per 1r-2n

  1. Descripció i execució, amb el propi cos o amb objectes, d’una seqüència donada d’accions (instruccions, rutines, itineraris…). [ESS]
    #ALG.PA
    #ESP.LS
  2. Modificació d’una seqüència donada d’accions per adaptar-la a noves circumstàncies.
    #ALG.RF
  3. Realització d’una seqüència donada d’accions (instruccions, itineraris, rutines…) amb recursos tecnològics, material manipulatiu o el propi cos.
    #ALG.PA
    #NUM.SO
  4. Classificació i ordenació d’objectes com una forma d’abstracció. [ESS]
    #ALG.PA
  5. Descomposició guiada d’un problema en d’altres de més senzills.
  6. Creació i execució d’una seqüència donada d’accions (algoritmes senzills) que arribin a incloure bucles i condicionals, construint un nou aprenentatge a partir de l’error. [AMP]
    #SOE.CE
  7. Utilització d’esquemes (quadres, fletxes, diagrames de Venn, esquema del tot i les parts…) per analitzar i descriure situacions matemàtiques.
    #ALG.MM
    #EST.DI

Currículum 3r-4t

  • Comprensió i aplicació d’estratègies quan s’interpreten, modifiquen o creen algorismes senzills de programació per blocs que incorporen: diferenciació entre processos seqüencials i paral·lels; comprensió de les instruccions de bucle i condicionals; comprensió de la gestió de dades amb variables; ús d’operadors lògics i d’esdeveniments.

Proposta per 3r-4t

  1. Comprensió, execució i modificació d’algoritmes senzills a partir d’activitats desendollades (operacions de càlcul, itineraris caminats, jocs de taula, trucs de màgia…). [ESS]
    #ALG.PA
    #ESP.LS
    #NUM.SO
    #ESP.VM
  2. Construcció dels algoritmes de les operacions de suma i resta, a partir de diverses representacions.
    #NUM.SO
    #ALG.MM
  3. Realització, modificació i creació d’algoritmes senzills, amb recursos tecnològics, si cal, construint un nou aprenentatge a partir de l’error.
    #SOE.CE
  4. Classificació i ordenació d’objectes com una forma d’abstracció. [ESS]
    #ALG.PA
  5. Descomposició guiada d’un problema en d’altres de més senzills.
    #ALG.MM
  6. Comprensió i representació d’algorismes senzills per a la resolució de problemes, explorant, descobrint i aplicant idees matemàtiques a través de seqüències ordenades d’instruccions, contemplant el procediment d’assaig-error.
    #SOE.CE
  7. Iniciació a la programació per blocs, tot incorporant processos seqüencials i paral·lels, instruccions de bucle i condicionals senzills.
    #ALG.PA
  8. Comprensió de la gestió de dades amb variables.
  9. Ús d’operadors lògics (SI, O, I, NO…) i d’esdeveniments amb el propi cos, amb material manipulable i amb robots educatius. [AMP]
    #ALG.PA
    #ALG.RF
  10. Utilització d’esquemes (quadres, fletxes, diagrames de Venn, esquema del tot i les parts, diagrama de Carroll, esquema d’estructura multiplicativa…) per analitzar i descriure situacions matemàtiques.
    #ALG.MM
    #NUM.CO
    #EST.DI
  11. Ús adequat de la calculadora: oportunitat, definició prèvia de seqüències d’operacions, execució acurada i avaluació de possibles errades.
    #NUM.SO
    #ALG.RF

Currículum 5è-6è

  • Aplicació d’estratègies quan s’interpreten, modifiquen o creen algorismes de programació per blocs que incorporen diferenciació entre processos seqüencials i paral·lels, comprensió de les instruccions de bucle i condicionals, comprensió de la gestió de dades amb variables i l’ús d’operadors lògics i d’esdeveniments.

Proposta per 5è-6è

  1. Comprensió, execució, modificació i creació d’algoritmes senzills a partir d’activitats desendollades (operacions de càlcul, jerarquia d’operacions, divisibilitat i factorització, itineraris caminats, jocs de taula, trucs de màgia…).
    #ALG.PA
    #ESP.LS
  2. Construcció dels algoritmes de les operacions de multiplicació i divisió, a partir de la representació dels seus passos amb manipulatius estructurats en base 10 o del model d’àrea.
    #NUM.SO
    #ALG.MM
  3. Realització, modificació i creació d’algoritmes senzills, amb recursos tecnològics, si cal, construint un nou aprenentatge a partir de l’error. [ESS]
    #SOE.CE
  4. Classificació i ordenació d’objectes com una forma d’abstracció. [ESS]
    #ALG.PA
  5. Descomposició d’un problema complex en parts més petites com a estratègia de resolució.
    #ALG.MM
  6. Comprensió i representació d’algorismes per a la resolució de problemes, explorant, descobrint i aplicant idees matemàtiques a través de seqüències ordenades d’instruccions, contemplant el procediment d’assaig-error.
    #SOE.CE
  7. Iniciació a la programació per blocs, tot incorporant processos seqüencials i paral·lels, instruccions de bucle i condicionals.
    #ALG.PA
  8. Comprensió de la gestió de dades amb variables.
  9. Ús d’operadors lògics (SI, O, I, NO…) i d’esdeveniments amb material manipulable i amb robots educatius. [AMP]
    #ALG.PA
  10. Utilització d’esquemes (quadres, fletxes, diagrames de flux, diagrames de Venn, diagrama de Carroll, esquema d’estructura multiplicativa…) per analitzar i descriure situacions matemàtiques.
    #ALG.MM
    #EST.DI
  11. Ús adequat de la calculadora: oportunitat, definició prèvia de seqüències d’operacions, execució acurada i avaluació de possibles errades.
    #NUM.SO
    #EST.DI

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)