Omet navegació

Distribució: criteris per organitzar les dades

Currículum 1r-2n

  • Representació gràfica i interpretació de les dades recollides (tenint en compte la classificació de les dades, la durada de la recollida i el context).
  • Introducció a la lectura i interpretació de la freqüència absoluta.
  • Identificació dels elements que intervenen en els gràfics estadístics de fets o situacions de la vida quotidiana.

Proposta per 1r-2n

  1. Representació i organització de dades gràficament o fent servir materials concrets (policubs, gomets o d’altres) en columnes o taules de recompte. [ESS]
    #ALG.PC
    #NUM.CO
    #ALG.MM
  2. Recollida de dades obtingudes a partir de petits experiments estocàstics (tirada d’un dau o d’una moneda, entre d’altres) en taules de recompte.
    #NUM.CO
    #ALG.MM
    #ALG.PC
  3. Representació de dades agrupades per categories, amb dibuixos (pictogrames).
    #ALG.MM
  4. Interpretació de dades i fets senzills a partir de la lectura dels gràfics creats, i a la inversa, contrastant aquesta lectura amb la realitat, per fer-se noves preguntes. [ESS]
    #ALG.MM
  5. Lectura i conversió del pas de gràfics senzills a taules i a l’inrevés.
    #ALG.MM
  6. Introducció a la lectura i interpretació de la freqüència amb què es repeteix una dada o valor de la variable que s’estudia.
    #NUM.CO
  7. Comparació quantitativa dels resultats obtinguts (més que; menys que; igual que; tant com).
    #NUM.RE
  8. Descripció de l’estructura d’un gràfic senzill i de la informació que conté (títols, etiquetes, escales i símbols).

Currículum 3r-4t

  • Representació gràfica i interpretació de les dades recollides (tenint en compte la classificació de les dades, la durada de la recollida i el context).
  • Iniciació en la representació de dades amb eines digitals, entre d’altres.
  • Interpretació de la freqüència absoluta i la moda de la situació a analitzar.
  • Utilització de la lectura i de la interpretació de gràfics estadístics de la vida quotidiana (pictogrames, gràfics de barres, histogrames...).

Proposta per 3r-4t

  1. Recollida i organització de dades quantitatives i qualitatives en taules de recompte i de doble entrada, a partir d’observacions, enquestes i experiments senzills. [ESS]
    #NUM.CO
    #ALG.MM
    #ALG.PC
  2. Disseny de taules senzilles per recollir dades.
    #ALG.MM
  3. Representació de dades agrupades per categories, en pictogrames i gràfics de barres, decidint l’agrupament en funció de les dades.
  4. Extracció d’informació de gràfics per fer-se i respondre preguntes.
    #ALG.MM
  5. Lectura i conversió del pas de gràfics a taules de recompte i a l’inrevés.
    #ALG.MM
  6. Discussió sobre dos gràfics comparables que estudien una mateixa característica en grups diferents (per exemple nens/nenes o diferents grups classe).
  7. Comparació entre diferents representacions, valorant quina és més adient per comunicar els resultats.
    #SOE.CE
  8. Iniciació a la representació de dades amb aplicacions digitals.
    #ALG.PC
  9. Lectura i interpretació de la freqüència absoluta com a nombre de vegades que es repeteix una dada o valor de la variable que s’estudia. [ESS]
    #NUM.CO
  10. Lectura i interpretació de la moda com a mesura de l’esdeveniment que més es repeteix.
  11. Descripció de l’estructura d’un gràfic i de la informació que conté (títols, etiquetes, escales i símbols).
  12. Lectura i interpretació de gràfics estadístics senzills extrets de fonts diverses per descriure la realitat.

Currículum 5è-6è

  • Representació gràfica i interpretació de les dades recollides (tenint en compte la classificació de les dades, la durada de la recollida i el context).
  • Representació de dades amb eines digitals, entre d’altres.
  • Interpretació de la freqüència absoluta, la moda, la mitjana i la mediana de la situació a analitzar.
  • Descripció, interpretació i anàlisi crítica de conjunts de dades i gràfics estadístics de la vida quotidiana.

Proposta per 5è-6è

  1. Recollida i organització de dades quantitatives i qualitatives en taules de recompte i de doble entrada, a partir d’observacions, enquestes i experiments estocàstics. [ESS]
    #ALG.MM
  2. Creació de taules de recompte o de doble entrada per a la recollida de dades.
    #ALG.PA
    #ALG.MM
    #NUM.CO
  3. Representació de dades agrupades per categories o intervals, per fer histogrames.
  4. Extracció d’informació de gràfics i taules per fer-se i respondre preguntes.
    #ALG.MM
  5. Lectura i conversió del pas de gràfics a taules de freqüències (recompte) i a l’inrevés.
    #ALG.MM
  6. Representació gràfica emprant pictogrames, diagrames de barres, histogrames i gràfics de sectors, en funció de les dades i tenint en compte la millor manera de comunicar els resultats. [ESS]
    #ALG.MM
  7. Comparació de diversos gràfics que estudien una mateixa característica en grups diferents (climogrames, grups classe…).
  8. Comparació i elecció entre diferents representacions, valorant quina és més adient per comunicar els resultats.
    #SOE.CE
  9. Detecció d’errades a les gràfiques.
    #SOE.CE
  10. Ús de les eines digitals per representar dades i generar gràfics triant el tipus que més s’adapta a l’estudi.
    #ALG.PC
  11. Ús de calculadora i full de càlcul per elaborar taules de valors i fer càlculs.
    #NUM.SO
    #ALG.PC
  12. Interpretació de la freqüència absoluta a partir de la lectura d’un conjunt de valors, una taula o representació gràfica.
    #NUM.CO
  13. Interpretació de la moda, mitjana i mediana a partir de diferents expressions de conjunts de dades (taules de freqüències i gràfics).
    #NUM.SO
    #ALG.MM
  14. Descripció, interpretació i anàlisi crítica de taules i gràfics estadístics extrets de fonts diverses per descriure la realitat. [ESS]
    #SOE.CE
  15. Descripció i interpretació de gràfics de sectors, relacionant-los amb el càlcul de proporcions.
    #NUM.RP
    #NUM.QU
  16. Descripció, interpretació i anàlisi de climogrames.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)