Currículum 1r-2n
- Ús d’estratègies variades de comptatge i recompte sistemàtic en situacions de la vida quotidiana amb quantitats fins al 199 adquirint una base sòlida en la comprensió i maneig d’aquestes quantitats.
Proposta per 1r-2n
- Ús del comptatge del nombre d’elements que conté una col·lecció en situacions de la vida quotidiana.
- Identificació i ús d’estratègies de recompte sistemàtic que permetin el comptatge de col·leccions a partir dels seus atributs.
- Comptatge de manera ascendent i descendent a partir de qualsevol nombre fins al 199 (d’1 en 1, de 2 en 2, de 5 en 5 i de 10 en 10).
- Reconeixement dels beneficis de l’ús d’agrupacions de 10 elements com a unitat per al comptatge. [ESS]
Currículum 3r-4t
- Ús d’estratègies variades del comptatge, recompte sistemàtic i adaptació del comptatge a la mida dels nombres en situacions de la vida quotidiana amb quantitats de fins al 9.999.
Proposta per 3r-4t
- Selecció d’estratègies de comptatge en funció de la mida de la col·lecció d’objectes.
- Ús del model rectangular de fileres per columnes com a estratègia de recompte. [ESS]
- Ús del sentit multiplicatiu de la combinatòria com a pas previ del diagrama d’arbre per al comptatge en situacions senzilles.
- Ús d’agrupaments de diferents quantitats per facilitar el comptatge en situacions de la vida quotidiana.
- Domini dels beneficis de l’ús d’agrupacions de 10, 100 o 1.000 elements com a unitat per al comptatge, per millorar l’eficiència. [ESS]
- Comptatge de manera ascendent i descendent emprant fraccions senzilles (meitats, quarts, terços…) i utilitzant diferents representacions, com ara la recta numèrica o material manipulatiu.
Currículum 5è-6è
- Ús d’estratègies variades de comptatge, recompte sistemàtic (ús de taules de doble entrada i diagrames d’arbre) i adaptació del comptatge a la mida dels nombres en situacions de la vida quotidiana.
Proposta per 5è-6è
- Ús d’estratègies variades de comptatge (descomposició, agrupament, diagrames d’arbre, etc.) en situacions de la vida quotidiana. [ESS]
- Resolució de problemes a partir de recomptes sistemàtics realitzats mitjançant l’ús de taules de doble entrada i diagrames d’arbre.
- Comptatge de manera ascendent i descendent amb nombres decimals i utilitzant diferents representacions, com ara la recta numèrica (de 0,5 en 0,5 i de 0,1 en 0,1).