Omet navegació

Model matemàtic

Currículum 1r-2n

  • Descoberta d’estratègies de modelització de situacions de la vida quotidiana mitjançant dibuixos, esquemes, diagrames, objectes manipulables, dramatitzacions…

Proposta per 1r-2n

  1. Verbalització de situacions reals que es poden interpretar matemàticament.
  2. Vivenciació i ús de materials manipulables i dibuixos per representar quantitats, qualitats i situacions reals. [ESS]
    #EST.DI
    #NUM.QU
    #NUM.SO
  3. Ús progressiu, amb les bastides adequades, de diagrames i esquemes que facilitin la representació de situacions: la recta numèrica, el diagrama de Venn, taules de doble entrada, esquema del tot i les parts, el calendari, gràfics i d’altres.
    #EST.IN
    #EST.DI
    #EST.PI
    #NUM.QU
    #MES.MA

Currículum 3r-4t

  • Modelització de situacions de la vida quotidiana de forma pautada usant representacions matemàtiques (gràfiques, taules...).

Proposta per 3r-4t

  1. Comprensió de situacions reals que es poden interpretar matemàticament.
  2. Ús de materials manipulables i dibuixos, cada cop més esquematitzats, per representar situacions.
    #ESP.VM
    #ESP.MT
    #EST.DI
  3. Ús de diagrames i esquemes, amb les bastides adequades, que facilitin la representació de situacions: la recta numèrica, el diagrama de Venn, el diagrama de Carroll, taules de doble entrada, esquema d’estructura multiplicativa, model de barres i d’altres. [ESS]
    #EST.IN
    #EST.PI
    #NUM.CO
    #NUM.QU
    #NUM.SO
  4. Valoració conjunta de diferents nivells d’eficàcia i d’eficiència dels models proposats per l’alumnat. [AMP]
    #SOE.TR
    #ALG.PC

Currículum 5è-6è

  • Modelització de problemes de la vida quotidiana usant representacions matemàtiques.

Proposta per 5è-6è

  1. Interpretació de situacions reals que es poden representar matemàticament.
  2. Ús de materials manipulables i dibuixos, cada cop més esquematitzats, per representar situacions.
    #ESP.VM
    #NUM.SO
  3. Ús de materials manipulables específics per entendre i representar els nous sabers introduïts.
  4. Ús de diagrames i esquemes que facilitin la comprensió, la representació i la resolució de problemes en context (per exemple, la recta numèrica, taules de doble entrada, esquema d’estructura multiplicativa, model de barres i gràfics. [ESS]
    #EST.IN
    #EST.DI
    #EST.PI
    #NUM.CO
    #NUM.QU
  5. Elecció del model més adient a cada situació. [ESS]
    #SOE.TR
    #EST.DI

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)