Omet navegació

Mesura

Currículum 1r-2n

  • Aplicació de processos de mesura a través d’una repetició d’una unitat i a través de la utilització d’instruments no convencionals.
  • Experimentació de processos de mesura amb instruments convencionals (regles, cintes mètriques, balances, calendaris...) en contextos quotidians.

Proposta per 1r-2n

  1. Mesura de diferents magnituds a través de la repetició d’una unitat no convencional, de forma acurada per garantir la precisió. [ESS]
    #ESP.LS
  2. Mesura dels atributs geomètrics o físics amb unitats antropomètriques o instruments no convencionals (culleres, rellotges d’aigua, balances, cartolines quadrades, llistons de fusta graduats…).
  3. Mesura d’objectes experimentant amb instruments convencionals (regle graduat, cinta mètrica, balances i recipients graduats) en contextos quotidians.
    #NUM.QU
  4. Reconeixement al calendari de períodes de temps coneguts (les vacances, dies que falten per a un esdeveniment…). [ESS]

Currículum 3r-4t

  • Pràctica d’estratègies per fer mesuraments amb instruments i unitats no
  • convencionals (repetició d’una unitat, ús de quadrícules…) i convencionals.
  • Realització de mesuraments mitjançant instruments convencionals (regla, cinta mètrica, balança, rellotge analògic i digital).

Proposta per 3r-4t

  1. Mesura de longituds amb unitats antropomètriques (pams, passes…) trobant relacions entre elles i les unitats de mesura convencionals.
    #ESP.LS
    #NUM.QU
    #ESP.VM
  2. Mesurament de massa amb balances prenent com a referència elements quotidians (pedretes, bales…) i unitats convencionals (pesos).
    #ALG.RF
  3. Mesura d’àrees prenent com a referència elements quotidians (fulls DIN A4, materials manipulatius, quadrícules…).
    #NUM.CO
    #ESP.FG
  4. Mesurament de la capacitat d’alguns recipients omplint-los amb d’altres de més petits (gotets, taps…).
    #ESP.VM
    #NUM.QU
  5. Mesura de longituds utilitzant l’instrument convencional més adequat al context (regles, cintes mètriques, llistons de fusta d’un metre…). [ESS]
    #NUM.QU
    #ESP.VM
  6. Mesura de la massa d’objectes utilitzant l’instrument més adequat (balança, bàscula de cuina, bàscula de bany…).
    #NUM.QU
  7. Mesura de la durada d’esdeveniments tot contrastant l’ús de rellotges analògics (amb tres busques) i digitals (cronòmetre).
  8. Reconeixement i conversió de l’hora entre els models de 12 i 24 hores. [ESS]
    #ALG.RF

Currículum 5è-6è

  • Selecció i ús d’instruments (analògics o digitals) i unitats adequades per mesurar longituds, objectes (massa, capacitat, superfície...), angles i temps.

Proposta per 5è-6è

  1. Reconeixement de la necessitat d’ús de fraccions en utilitzar unitats de mesura no convencionals majors que el mateix atribut.
    #NUM.QU
  2. Mesura d’angles desconeguts per la relació amb altres angles de la mateixa figura o per les propietats angulars (oposats, complementaris, suplementaris…).
    #ESP.FG
  3. Càlcul de distàncies, perímetres, àrees i volums a partir de mesures directes i indirectes, escollint la unitat de mesura adient. [ESS]
    #ESP.VM
  4. Tria i ús de l’instrument més adequat al context per mesurar la longitud d’objectes i distàncies (regle, cinta mètrica, hodòmetre, peu de rei…). [ESS]
    #NUM.QU
  5. Ús de materials adequats (teles de m2, cartolines de dm2 i quadrícules de cm2) per mesurar superfícies en un context de resolució de problemes.
  6. Tècnica i ús de balances i bàscules per mesurar masses amb precisió, i de recipients graduats per mesurar el volum de líquids i sòlids.
  7. Ús del transportador per mesurar tant angles de figures representades gràficament com d’angles que es trobin en objectes quotidians.
    #ESP.FG
    #ESP.MT
  8. Ús d’aplicacions digitals (GeoGebra o d’altres) per mesurar angles de figures representades.
    #ESP.FG
  9. Ús del cronòmetre per mesurar la durada d’esdeveniments tot buscant estratègies per reduir el marge d’error.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)