Creences, actituds i emocions pròpies
- Identificació i expressió de les pròpies emocions en situacions d’aprenentatge de les matemàtiques amb curiositat i iniciativa envers aquests aprenentatges.
- Adquisició d’autonomia i estratègies per a la presa de decisions en situacions de resolució de problemes, tant per donar resposta a la situació plantejada com per fer-se altres preguntes i continuar aprenent.
- Identificació de la contribució de les matemàtiques (numeració, geometria, estadística…) als diversos àmbits de coneixement humà des d’una perspectiva de gènere.
- Curiositat i interès envers el coneixement matemàtic en l’àmbit escolar i familiar.
- Identificació de les diverses emocions que emergeixen en l’aprenentatge de les matemàtiques i l’expressió de les que influeixen de manera positiva en la resolució de problemes.
- Adquisició de responsabilitats en la realització de tasques.
- Adquisició d’autonomia en l’ús d’estratègies en un ambient de resolució de problemes amb suport i acompanyament.
- Valoració de la importància de fer-se preguntes com a motor de noves descobertes matemàtiques.
- Satisfacció i gaudi per l’èxit en la resolució de reptes matemàtics.
- Acceptació de l’error en l’aprenentatge de les matemàtiques, veient-lo com una oportunitat d’aprenentatge, en comptes d’un obstacle.
- Reconeixement de la bellesa de la matemàtica en l’entorn.
- Identificació de la contribució de les matemàtiques (numeració, geometria, estadística…) als diversos àmbits del coneixement humà des d’una perspectiva de gènere.
- Identificació de les pròpies emocions i de les dels altres en contextos d’aprenentatge de les matemàtiques, fomentant la iniciativa i tolerància en l’alumnat quan s’enfronten a aquestes situacions.
- Foment de l’autonomia i estratègies per a la presa de decisions en situacions de resolució de problemes tant per donar resposta a la situació plantejada com per fer-se altres preguntes i continuar aprenent.
- Valoració de la contribució de les matemàtiques (numeració, geometria, estadística...) als diferents àmbits del coneixement humà des d’una perspectiva de gènere.
- Curiositat i interès envers el coneixement matemàtic.
- Curiositat i iniciativa en activitats matemàtiques, siguin escolars o organitzades per entitats externes.
- Consciència de l’aprenentatge matemàtic que es va fent i de com es va aprenent.
- Autoconfiança en les pròpies possibilitats respecte al treball matemàtic i perseverança i resiliència en el seu aprenentatge.
- Tolerància amb les aportacions dels companys quan s’enfronten a diferents situacions d’aprenentatge.
- Constància en la resolució de problemes, establint i millorant estratègies de manera creativa i flexible, i valorant els resultats en el seu context.
- Valoració de la importància de fer-se preguntes com a motor de noves descobertes matemàtiques.
- Experimentació de diferents estratègies tant pròpies com d’altres companys en la resolució de problemes.
- Acceptació de l’error en l’aprenentatge de les matemàtiques, veient-lo com una oportunitat d’aprenentatge, en comptes d’un obstacle.
- Valoració de la importància d’utilitzar correctament les representacions i el llenguatge matemàtic per a una bona comunicació.
- Valoració d’aportacions matemàtiques realitzades per persones, dones i homes, en llocs diversos i en diferents moments de la història.
- Identificació d’estratègies de millora de la perseverança i el sentit de la responsabilitat envers l’aprenentatge de les matemàtiques tant per donar resposta al repte inicial com per continuar fent-se preguntes i seguir aprenent.
- Treball de la flexibilitat cognitiva, l’adaptació i el canvi d’estratègia en cas necessari. Valorar l’error com a oportunitat d’aprenentatge.
- Valoració de la contribució de les matemàtiques (numeració, geometria, estadística…) als diferents àmbits del coneixement humà des d’una perspectiva de gènere.
- Curiositat i interès envers el coneixement matemàtic.
- Curiositat i iniciativa en activitats matemàtiques, siguin escolars o organitzades per entitats externes.
- Consciència de l’aprenentatge matemàtic que es va fent i de com es va aprenent.
- Ús d’estratègies que regulin les pròpies emocions i permetin una actitud favorable a l’aprenentatge de les matemàtiques.
- Autoconfiança en les pròpies possibilitats respecte al treball matemàtic i valoració de l’esforç i la seva relació amb l’assoliment dels aprenentatges.
- Reconeixement de les habilitats que permeten reeixir en el treball matemàtic, superant qualsevol idea limitadora, independentment del context sociocultural i personal, i tenint especialment en compte la perspectiva de gènere.
- Persistència en la resolució de problemes, establint i millorant estratègies de manera creativa i flexible.
- Valoració de la importància de fer-se preguntes com a motor de noves descobertes matemàtiques.
- Conscienciació del fet que el raonament és un component imprescindible en les matemàtiques.
- Acceptació de l’error en l’aprenentatge de les matemàtiques, veient-lo com una oportunitat d’aprenentatge, en comptes d’un obstacle.
- Valoració de la importància d’utilitzar correctament les representacions i el llenguatge matemàtic per a una bona comunicació.
- Identificació de la necessitat de les matemàtiques en el món, des d’una perspectiva de gènere.
- Percepció de la matemàtica com una part crucial del patrimoni cultural de la humanitat, tant per la seva funció instrumental com per l’harmonia i bellesa en l’entorn.