Omet navegació

Creences, actituds i emocions pròpies

Currículum 1r-2n

  • Identificació i expressió de les pròpies emocions en situacions d’aprenentatge de les matemàtiques amb curiositat i iniciativa envers aquests aprenentatges.
  • Adquisició d’autonomia i estratègies per a la presa de decisions en situacions de resolució de problemes, tant per donar resposta a la situació plantejada com per fer-se altres preguntes i continuar aprenent.
  • Identificació de la contribució de les matemàtiques (numeració, geometria, estadística…) als diversos àmbits de coneixement humà des d’una perspectiva de gènere.

Proposta per 1r-2n

  1. Curiositat i interès envers el coneixement matemàtic en l’àmbit escolar i familiar.
  2. Identificació de les diverses emocions que emergeixen en l’aprenentatge de les matemàtiques i l’expressió de les que influeixen de manera positiva en la resolució de problemes.
  3. Adquisició de responsabilitats en la realització de tasques.
  4. Adquisició d’autonomia en l’ús d’estratègies en un ambient de resolució de problemes amb suport i acompanyament.
  5. Valoració de la importància de fer-se preguntes com a motor de noves descobertes matemàtiques.
  6. Satisfacció i gaudi per l’èxit en la resolució de reptes matemàtics.
  7. Acceptació de l’error en l’aprenentatge de les matemàtiques, veient-lo com una oportunitat d’aprenentatge, en comptes d’un obstacle.
  8. Reconeixement de la bellesa de la matemàtica en l’entorn.
  9. Identificació de la contribució de les matemàtiques (numeració, geometria, estadística…) als diversos àmbits del coneixement humà des d’una perspectiva de gènere.

Currículum 3r-4t

  • Identificació de les pròpies emocions i de les dels altres en contextos d’aprenentatge de les matemàtiques, fomentant la iniciativa i tolerància en l’alumnat quan s’enfronten a aquestes situacions.
  • Foment de l’autonomia i estratègies per a la presa de decisions en situacions de resolució de problemes tant per donar resposta a la situació plantejada com per fer-se altres preguntes i continuar aprenent.
  • Valoració de la contribució de les matemàtiques (numeració, geometria, estadística...) als diferents àmbits del coneixement humà des d’una perspectiva de gènere.

Proposta per 3r-4t

  1. Curiositat i interès envers el coneixement matemàtic.
  2. Curiositat i iniciativa en activitats matemàtiques, siguin escolars o organitzades per entitats externes.
  3. Consciència de l’aprenentatge matemàtic que es va fent i de com es va aprenent.
  4. Autoconfiança en les pròpies possibilitats respecte al treball matemàtic i perseverança i resiliència en el seu aprenentatge.
  5. Tolerància amb les aportacions dels companys quan s’enfronten a diferents situacions d’aprenentatge.
  6. Constància en la resolució de problemes, establint i millorant estratègies de manera creativa i flexible, i valorant els resultats en el seu context.
  7. Valoració de la importància de fer-se preguntes com a motor de noves descobertes matemàtiques.
  8. Experimentació de diferents estratègies tant pròpies com d’altres companys en la resolució de problemes.
  9. Acceptació de l’error en l’aprenentatge de les matemàtiques, veient-lo com una oportunitat d’aprenentatge, en comptes d’un obstacle.
  10. Valoració de la importància d’utilitzar correctament les representacions i el llenguatge matemàtic per a una bona comunicació.
  11. Valoració d’aportacions matemàtiques realitzades per persones, dones i homes, en llocs diversos i en diferents moments de la història.

Currículum 5è-6è

  • Identificació d’estratègies de millora de la perseverança i el sentit de la responsabilitat envers l’aprenentatge de les matemàtiques tant per donar resposta al repte inicial com per continuar fent-se preguntes i seguir aprenent.
  • Treball de la flexibilitat cognitiva, l’adaptació i el canvi d’estratègia en cas necessari. Valorar l’error com a oportunitat d’aprenentatge.
  • Valoració de la contribució de les matemàtiques (numeració, geometria, estadística…) als diferents àmbits del coneixement humà des d’una perspectiva de gènere.

Proposta per 5è-6è

  1. Curiositat i interès envers el coneixement matemàtic.
  2. Curiositat i iniciativa en activitats matemàtiques, siguin escolars o organitzades per entitats externes.
  3. Consciència de l’aprenentatge matemàtic que es va fent i de com es va aprenent.
  4. Ús d’estratègies que regulin les pròpies emocions i permetin una actitud favorable a l’aprenentatge de les matemàtiques.
  5. Autoconfiança en les pròpies possibilitats respecte al treball matemàtic i valoració de l’esforç i la seva relació amb l’assoliment dels aprenentatges.
  6. Reconeixement de les habilitats que permeten reeixir en el treball matemàtic, superant qualsevol idea limitadora, independentment del context sociocultural i personal, i tenint especialment en compte la perspectiva de gènere.
  7. Persistència en la resolució de problemes, establint i millorant estratègies de manera creativa i flexible.
  8. Valoració de la importància de fer-se preguntes com a motor de noves descobertes matemàtiques.
  9. Conscienciació del fet que el raonament és un component imprescindible en les matemàtiques.
  10. Acceptació de l’error en l’aprenentatge de les matemàtiques, veient-lo com una oportunitat d’aprenentatge, en comptes d’un obstacle.
  11. Valoració de la importància d’utilitzar correctament les representacions i el llenguatge matemàtic per a una bona comunicació.
  12. Identificació de la necessitat de les matemàtiques en el món, des d’una perspectiva de gènere.
  13. Percepció de la matemàtica com una part crucial del patrimoni cultural de la humanitat, tant per la seva funció instrumental com per l’harmonia i bellesa en l’entorn.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)