Omet navegació

Magnitud

Currículum 1r-2n

  • Apreciació dels atributs mesurables dels objectes (longitud, massa, capacitat), distàncies i temps.
  • Introducció de les unitats convencionals (metre, quilo i litre) i no convencionals en situacions on es facin mesuraments en el context escolar o de la vida quotidiana.
  • Reconeixement de les unitats de mesura del temps (any, mes, setmana, dia i hora) en situacions de la vida quotidiana.

Proposta per 1r-2n

  1. Apreciació dels atributs mesurables dels objectes que contribueixen a definir-los (longitud, massa, capacitat). [ESS]
    #ESP.FG
  2. Apreciació de magnituds físiques: distàncies entre objectes i temps com a atribut mesurable d’esdeveniments.
  3. Apreciació de la conservació de la quantitat de magnitud en situacions concretes.
  4. Inici en l’ús d’unitats antropomètriques i no convencionals basades en objectes de referència (clips, fulls DIN A4…) per mesurar en el context escolar o de la vida quotidiana. [ESS]
    #NUM.CO
  5. Adquisició, per consens, d’una unitat de mesura de referència comuna.
  6. Inici en l’ús d’unitats convencionals d’ús comú (metre, quilo i litre) per mesurar en el context escolar o de la vida quotidiana.
    #NUM.CO
  7. Reconeixement dels mesos i els dies de la setmana al calendari i dintre d’una successió. ALG.MM
  8. Reconeixement de les hores del dia a l’horari d’aula i en situacions de la vida quotidiana.
    #NUM.QU
  9. Seqüenciació d’esdeveniments associats a un horari o un calendari en ordre cronològic.
    #ALG.MM

Currículum 3r-4t

  • Utilització dels atributs mesurables dels objectes (longitud, massa, capacitat, superfície, volum i amplitud de l’angle).
  • Maneig de les unitats convencionals (km, m, cm, mm; kg, g; l i ml) i no convencionals en situacions de la vida quotidiana.
  • Aplicació de la mesura del temps (any, mes, setmana, dia, hora i minuts i segons) i referències de la durada de períodes de temps.

Proposta per 3r-4t

  1. Reconeixement dels atributs mesurables dels objectes (longitud, massa, capacitat, superfície, volum i amplitud d’angle) i el seu ús en la resolució de problemes. [ESS]
    #ESP.FG
  2. Identificació d’indrets familiars situats en un mapa i el seu ús en la resolució de problemes per al treball amb distàncies.
    #ESP.LS
  3. Reconeixement del temps com a atribut mesurable d’esdeveniments i el seu ús en la resolució de problemes.
  4. Ús d’unitats no convencionals (tires de paper, rajoles, manipulatius…) en situacions quotidianes on calgui mesurar.
    #NUM.QU
  5. Ús d’unitats convencionals d’ús comú (km, m, cm, mm; kg, g; l, ml) en situacions quotidianes on calgui mesurar. [ESS]
    #NUM.QU
  6. Expressió d’una mesura de formes equivalents, fent servir diverses unitats (tant convencionals com no convencionals).
    #ALG.RF
    #NUM.QU
  7. Reconeixement de la relació inversa existent entre la mida d’una unitat i la quantitat obtinguda en mesurar un element determinat amb aquesta unitat.
  8. Aplicació en la resolució de problemes de la mesura d’esdeveniments de durada superior a un dia (on calgui utilitzar un calendari).
  9. Aplicació en la resolució de problemes de la mesura d’esdeveniments de curta durada (on calgui utilitzar un rellotge).
    #NUM.QU

Currículum 5è-6è

  • Selecció i ús de les unitats adequades de longitud, massa, capacitat i superfície, volum, magnituds informàtiques bàsiques, temps i graus (angles) en contextos de la vida quotidiana.

Proposta per 5è-6è

  1. Ús de les unitats adequades, si cal, fent conversions, en un ambient de resolució de problemes.
    #NUM.QU
  2. Selecció i ús de manipulables que representin unitats no convencionals, com per exemple els cubets encaixables, per mesurar el volum de cossos geomètrics.
    #ESP.FG
  3. Ús adequat d’unitats convencionals en relació amb la magnitud que cal mesurar (tria entre \(m^2\) i \(m^3\), per exemple) i amb el grau de magnitud (tria entre cm i m, per exemple). [ESS]
    #ESP.FG
  4. Ús d’unitats de mesura derivades (com el \(m^2\) i el \(m^3\)) i comprensió de la relació amb les magnituds associades.
    #NUM.SO
    #ESP.FG
    #ESP.VM
  5. Ús de mesures conegudes d’angles (30°, 45°, 60° i 90°), així com la combinació i la relació entre ells (complementaris, suplementaris…) per deduir la mesura d’altres angles en un context de resolució de problemes. [ESS]
    #ESP.FG

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)