Omet navegació

Inferència: recollir dades per resoldre preguntes

Currículum 1r-2n

  • Reconeixement i formulació de preguntes en situacions properes que es resolen recollint dades.
  • Organització i estratègies per a la recollida de dades.

Proposta per 1r-2n

  1. Classificació d’objectes per qualitats. [ESS]
    #ALG.PA
  2. Formulació de preguntes sobre temes propers que ens permetin recollir dades amb una població o mostra d’entre 10 i 30 elements. [ESS]
    #NUM.CO
  3. Organització de la recollida de dades de recomptes, petites enquestes o observacions senzilles amb ajuda del docent i amb models i bastides adients.
    #ALG.MM
    #ALG.RF

Currículum 3r-4t

  • Reconeixement i formulació de preguntes en situacions properes que es resolen recollint dades.
  • Organització i estratègies per a la recollida de dades.
  • Distribució: criteris per organitzar les dades

Proposta per 3r-4t

  1. Formulació de preguntes sobre temes propers que ens permetin recollir dades qualitatives i quantitatives amb una població o mostra de fins a 50 elements. [ESS]
    #NUM.CO
  2. Formulació de preguntes a partir d’experiments estocàstics (per exemple, tirar un dau o treure boles d’una bossa) o combinacions d’elements (fer un menú de tres plats). [ESS]
    #NUM.CO
  3. Organització de la recollida de dades a partir d’enquestes i definint les variables per analitzar.
  4. Organització de la recollida de dades dissenyant taules senzilles o preveient altres tipus de registre.
    #ALG.RF
  5. Determinació del conjunt d’esdeveniments possibles en un experiment aleatori senzill per organitzar el registre.
    #ALG.MM
  6. Presa de decisions sobre la necessitat d’ordenar o fer agrupacions en la recollida de dades.
    #ALG.RF

Currículum 5è-6è

  • Reconeixement i formulació de preguntes en situacions properes que es resolen recollint dades.
  • Organització i estratègies per a la recollida de dades.
  • Presa de decisions a partir de les dades, tenint en compte la mesura de la mostra.

Proposta per 5è-6è

  1. Formulació de preguntes en situacions properes o a partir d’experiments estocàstics (per exemple, tirar dos daus) o combinacions d’elements que ens permetin recollir dades en mostres de més de 50 elements.
    #NUM.CO
  2. Disseny d’estudis de conjunts de dades de diferent tipologia: qualitatives (ordinals i nominals) i quantitatives (discretes i contínues). [ESS]
    #ALG.RF
  3. Organització de la recollida de dades a partir d’observacions, creant enquestes, dissenyant experiments aleatoris, definint les variables i preveient l’ús de taules de registre i de doble entrada.
    #ALG.MM
    #ALG.RF
  4. Determinació de l’espai mostral (conjunt d’esdeveniments possibles) en un experiment aleatori per organitzar el registre.
    #ALG.MM
  5. Presa de decisions a partir de la conversa a l’aula sobre la necessitat de seleccionar, ordenar o fer agrupacions preveient el tipus de representació en funció de les dades i la mesura de la mostra. [ESS]
    #ALG.RF

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)