Omet navegació

Quantitat

Currículum 1r-2n

  • Realització d’estimacions raonades de quantitats en contextos de resolució de problemes.
  • Domini de la lectura, representació (inclosa la recta numèrica), composició, descomposició de nombres naturals fins al 199.
  • Exploració de la representació d’una mateixa quantitat de diferents maneres (manipulativa, gràfica o numèrica) i estratègies d’elecció de la representació adequada per a cada situació problema fent especial esment al número 10.

Proposta per 1r-2n

  1. Aplicació d’estratègies per a la interpretació de nombres naturals (unitats i desenes) en un ambient de resolució de problemes.
  2. Estimació de quantitats començant en el rang 1-20 fins al 199 en contextos familiars, explicant i raonant quins referents ha fet servir per estimar-les.
    #MES.ER
  3. Comprovació de les estimacions pròpies a partir del comptatge posterior.
  4. Domini de la lectura de nombres naturals fins al 199 (correspondència nom, escriptura i quantitat). [ESS]
  5. Utilització de material manipulable per a la representació de quantitats fins al 199 (blocs base 10, bitllets o altres materials no estructurats). [ESS]
    #ALG.MM
    #ESP.VM
  6. Ús de la recta numèrica com a model de representació dels nombres naturals fins al 199.
    #ALG.MM
    #ESP.LS
    #MES.ME
  7. Ús del panell de l’1 al 100 com a model de representació de nombres.
    #ESP.LS
    #ALG.MM
  8. Composició i descomposició additiva de nombres naturals fins al 199 (concepte d’unitat, desena i centena).
    #MES.MA
  9. Familiarització amb els quarts i les meitats en contextos de la vida quotidiana (rellotge analògic, pomes…).
    #MES.MA
  10. Reconeixement i representació d’una mateixa quantitat, fent èmfasi en els nombres fins a la desena, mitjançant diferents formes (manipulativa, gràfica i numèrica) per expressar una quantitat en funció del context.
  11. Identificació de nombres parells i senars, i les seves propietats.

Currículum 3r-4t

  • Aplicació d’estratègies i tècniques d’interpretació i manipulació de l’ordre de magnitud dels números (desenes, centenes i milers).
  • Realització d’estimacions i aproximacions raonades de quantitats en contextos de resolució de problemes.
  • Domini de la lectura, representació (inclosa la recta numèrica), composició, descomposició de números naturals fins al 9999.
  • Familiarització amb les fraccions pròpies amb denominador fins al número 10 aprofitant els contextos de la vida quotidiana en els que s’ha de descriure una situació.

Proposta per 3r-4t

  1. Aplicació d’estratègies per a la interpretació de nombres naturals (desenes, centenes i milers) en un ambient de resolució de problemes.
    #NUM.EF
    #MES.MA
  2. Aplicació d’estratègies per fer estimacions raonades de quantitats en contextos senzills.
    #MES.ER
    #MES.ME
  3. Aplicació d’estratègies per aproximar i arrodonir nombres.
  4. Domini de la lectura de nombres naturals fins al 9999 (correspondència nom, escriptura i quantitat).
  5. Utilització de material manipulable per a la representació de quantitats fins al 9999 (blocs base 10 o bitllets).
    #ALG.MM
  6. Ús de la recta numèrica buida com a model de representació dels nombres naturals fins al 9999. [ESS]
    #ALG.MM
    #ESP.LS
    #MES.ME
  7. Composició, descomposició i recomposició de nombres fins al 9999. [ESS]
  8. Familiarització amb fraccions senzilles, començant amb la relació entre meitats, quarts i vuitens, i terços i sisens.
    #MES.MA
  9. Ús de material manipulable per establir relacions entre diferents maneres de representació de fraccions senzilles.
    #ALG.RF
  10. Ús de les fraccions en la descripció de situacions de la vida quotidiana (p. e. ¼ part de la classe ja ha fet 10 anys).
    #ALG.RF

Currículum 5è-6è

  • Aplicació d’estratègies i tècniques d’interpretació i manipulació de l’ordre de magnitud dels números.
  • Realització d’estimacions i aproximacions raonades de quantitats en contextos de resolució de problemes.
  • Domini de la lectura, interpretació i representació de números naturals i decimals (inclosa la recta numèrica) i reflexió sobre les característiques del sistema de numeració decimal.
  • Ús amb seguretat de la composició i descomposició de números naturals i decimals fins a les mil·lèsimes.
  • Utilització de fraccions, percentatges i decimals per expressar quantitats en contextos de la vida quotidiana i elecció de la millor representació per a cada situació o problema.

Proposta per 5è-6è

  1. Aplicació d’estratègies i tècniques per a la interpretació i manipulació de l’ordre de magnitud dels nombres en un ambient de resolució de problemes.
    #MES.MA
  2. Desenvolupament d’estratègies per fer estimacions raonades amb nombres decimals en contextos de resolució de problemes.
  3. Domini de la lectura nombres naturals superiors al 9999 (correspondència nom, escriptura i quantitat).
  4. Representació de nombres decimals i nombres naturals superiors al 9999 (inclosa la recta numèrica).
    #ALG.MM
  5. Ús de la recta numèrica buida com a model de representació de nombres naturals i nombres racionals (decimals, fraccions i percentatges). [ESS]
    #ALG.MM
    #ESP.LS
    #MES.ME
  6. Reconeixement, representació, composició i descomposició de nombres naturals (unitats, desenes, centenes, milers i milions) i nombres decimals (dècimes, centèsimes i mil·lèsimes), destacant el valor posicional de cada xifra.
  7. Aplicació de la composició i descomposició de nombres naturals i decimals en contextos de resolució de problemes quotidians.
  8. Utilització de material manipulable o representacions pròpies de fraccions, percentatges i decimals per expressar una quantitat en contextos de la vida quotidiana. [ESS]
    #MES.ME
    #ALG.MM
  9. Selecció de la representació més adequada (fraccions, percentatges o decimals) per expressar una quantitat, en funció de cada situació o problema.
    #EST.DI
    #EST.PI
    #MES.ME

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)