Currículum 1r-2n
- Selecció d’estratègies de comparació directa i ordenació de mesures de la mateixa magnitud segons la demanda del problema.
- Estimació de mesures (distàncies, mides, masses, capacitats...) cercant formes de comparar-les amb altres mesures.
Proposta per 1r-2n
- Estimació per comparació directa de dues mesures per resoldre un problema.
- Ordenació de més de dos objectes (segons longitud, massa o capacitat) fent comparacions directes per resoldre un problema. [ESS]
- Ús de diverses estratègies d’estimació en la resolució de problemes.
- Estimació raonable de longitud, massa o capacitat d’elements quotidians (presents o no) expressada per comparació amb una mesura coneguda que serveix de referent personal.
- Ús adequat del llenguatge per establir converses on calgui fer estimacions de diferents magnituds. [ESS]
Currículum 3r-4t
- Ús d’estratègies de comparació i ordenació de mesures de la mateixa magnitud (km, m, cm, mm; kg, g; l i ml) i aplicació d’equivalències entre unitats en problemes de la vida quotidiana que impliquin convertir unitats.
- Estimació per comparació de mesures de longitud, massa i capacitat.
- Avaluació de resultats de mesuraments i estimacions o càlculs de mesures.
Proposta per 3r-4t
- Comparació i ordenació de mesures realitzades amb diferents unitats de la mateixa magnitud, tot establint equivalències entre elles. [ESS]
- Aplicació d’equivalències entre les unitats bàsiques més utilitzades en un context de resolució de problemes.
- Establiment de referències personals de mesura que ajudin a l’estimació de cadascuna de les magnituds treballades. [ESS]
- Estimació raonable de la durada d’un esdeveniment i comprovació mitjançant un aparell de mesura adient.
- Estimació de la mesura d’angles presents en objectes quotidians per comparació amb l’angle recte fent ús de materials manipulatius.
- Anàlisi de les diferències obtingudes en mesuraments fets per diverses persones o emprant diferents instruments.
- Avaluació de l’estimació pròpia, prèviament justificada, un cop coneguda la mesura. [ESS]
Currículum 5è-6è
- Ús d’estratègies de comparació i ordenació de mesures de la mateixa magnitud aplicant les equivalències entre unitats (sistema mètric decimal) en problemes de la vida quotidiana.
- Identificació de la relació entre el sistema mètric decimal i el sistema de numeració decimal.
- Estimació per comparació de la mesura d’angles i superfícies.
- Avaluació de resultats de mesuraments i estimacions o càlculs de mesures, raonant si són o no possibles.
Proposta per 5è-6è
- Establiment d’equivalències entre unitats convencionals comunes de la mateixa magnitud, mitjançant taules de proporcionalitat. [ESS]
- Identificació a les taules de proporcionalitat de la relació entre les unitats convencionals i el sistema de numeració decimal.
- Identificació en objectes de la vida real d’unitats convencionals que no són d’ús comú, però existeixen per donar sentit al sistema decimal.
- Identificació de les particularitats en les conversions entre unitats de mesura de temps i d’amplitud d’angles (sistema sexagesimal).
- Estimació d’àrees de diferents superfícies per comparació (superposant-les o a bell ull).
- Estimació de superfícies per comparació amb unitats convencionals (cartolines quadrades d’1 dm2, per exemple). [ESS]
- Estimació de la mesura d’angles presents en objectes quotidians per comparació amb els angles de 30°, 45°, 60° i 90°.
- Avaluació de l’estimació pròpia, un cop coneguda la mesura, analitzant l’error comès.
- Elaboració i aplicació d’estratègies que permetin la millora de la precisió d’una mesura.