Omet navegació

Estimació i relacions

Currículum 1r-2n

  • Selecció d’estratègies de comparació directa i ordenació de mesures de la mateixa magnitud segons la demanda del problema.
  • Estimació de mesures (distàncies, mides, masses, capacitats...) cercant formes de comparar-les amb altres mesures.

Proposta per 1r-2n

  1. Estimació per comparació directa de dues mesures per resoldre un problema.
    #ESP.MT
    #ALG.RF
  2. Ordenació de més de dos objectes (segons longitud, massa o capacitat) fent comparacions directes per resoldre un problema. [ESS]
    #ALG.PA
  3. Ús de diverses estratègies d’estimació en la resolució de problemes.
  4. Estimació raonable de longitud, massa o capacitat d’elements quotidians (presents o no) expressada per comparació amb una mesura coneguda que serveix de referent personal.
    #NUM.QU
  5. Ús adequat del llenguatge per establir converses on calgui fer estimacions de diferents magnituds. [ESS]

Currículum 3r-4t

  • Ús d’estratègies de comparació i ordenació de mesures de la mateixa magnitud (km, m, cm, mm; kg, g; l i ml) i aplicació d’equivalències entre unitats en problemes de la vida quotidiana que impliquin convertir unitats.
  • Estimació per comparació de mesures de longitud, massa i capacitat.
  • Avaluació de resultats de mesuraments i estimacions o càlculs de mesures.

Proposta per 3r-4t

  1. Comparació i ordenació de mesures realitzades amb diferents unitats de la mateixa magnitud, tot establint equivalències entre elles. [ESS]
    #ALG.PA
    #ALG.RF
  2. Aplicació d’equivalències entre les unitats bàsiques més utilitzades en un context de resolució de problemes.
    #ALG.RF
  3. Establiment de referències personals de mesura que ajudin a l’estimació de cadascuna de les magnituds treballades. [ESS]
    #NUM.QU
  4. Estimació raonable de la durada d’un esdeveniment i comprovació mitjançant un aparell de mesura adient.
    #ESP.LS
  5. Estimació de la mesura d’angles presents en objectes quotidians per comparació amb l’angle recte fent ús de materials manipulatius.
  6. Anàlisi de les diferències obtingudes en mesuraments fets per diverses persones o emprant diferents instruments.
  7. Avaluació de l’estimació pròpia, prèviament justificada, un cop coneguda la mesura. [ESS]

Currículum 5è-6è

  • Ús d’estratègies de comparació i ordenació de mesures de la mateixa magnitud aplicant les equivalències entre unitats (sistema mètric decimal) en problemes de la vida quotidiana.
  • Identificació de la relació entre el sistema mètric decimal i el sistema de numeració decimal.
  • Estimació per comparació de la mesura d’angles i superfícies.
  • Avaluació de resultats de mesuraments i estimacions o càlculs de mesures, raonant si són o no possibles.

Proposta per 5è-6è

  1. Establiment d’equivalències entre unitats convencionals comunes de la mateixa magnitud, mitjançant taules de proporcionalitat. [ESS]
    #NUM.RP
    #ALG.PA
    #ALG.RF
    #ESP.LS
  2. Identificació a les taules de proporcionalitat de la relació entre les unitats convencionals i el sistema de numeració decimal.
    #ALG.RF
    #NUM.RE
    #NUM.RP
  3. Identificació en objectes de la vida real d’unitats convencionals que no són d’ús comú, però existeixen per donar sentit al sistema decimal.
    #NUM.RE
  4. Identificació de les particularitats en les conversions entre unitats de mesura de temps i d’amplitud d’angles (sistema sexagesimal).
    #NUM.RP
    #ALG.RF
  5. Estimació d’àrees de diferents superfícies per comparació (superposant-les o a bell ull).
  6. Estimació de superfícies per comparació amb unitats convencionals (cartolines quadrades d’1 dm2, per exemple). [ESS]
  7. Estimació de la mesura d’angles presents en objectes quotidians per comparació amb els angles de 30°, 45°, 60° i 90°.
  8. Avaluació de l’estimació pròpia, un cop coneguda la mesura, analitzant l’error comès.
  9. Elaboració i aplicació d’estratègies que permetin la millora de la precisió d’una mesura.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)