Omet navegació

Processos comunicatius

Proposta de concreció de sabers

Currículum 1r i 2n curs

  • Interacció oral i escrita de caràcter informal. Consciència i ús dels actes de prendre i deixar la paraula, de la cooperació conversacional i la cortesia lingüística; de l’escolta activa, l’assertivitat i la resolució dialogada dels conflictes en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Comprensió del sentit global del text oral i relació entre les seves parts, selecció i retenció de la informació rellevant. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i no verbal. en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Planificació i recerca d’informació, textualització i revisió de la producció oral formal. Adequació a l’audiència i al temps d’exposició. Detecció i utilització d’elements no verbals. Anàlisi i ús dels trets discursius i lingüístics de l’oralitat formal, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Comprensió del sentit global del text escrit i relació entre les parts. La intenció de l’emissor. Detecció d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i icònic, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Planificació, redacció, revisió i edició en diferents suports de textos escrits. Correcció gramatical i ortogràfica. Propietat lèxica. Usos de l’escriptura per a l’organització del pensament: presa de notes, esquemes, mapes conceptuals, definicions, resums, etc., en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Cerca i selecció de la informació amb criteris de fiabilitat, qualitat i pertinència; anàlisi, valoració, reorganització i síntesi de la informació en esquemes propis i transformació en coneixement; comunicació i difusió de manera creativa i respectuosa amb la propietat intel·lectual. Utilització de plataformes virtuals per a la realització de projectes escolars.

Proposta per 1r

  1. Pràctica d'interacció oral en converses espontànies i formals. [ESS]
  2. Estratègies bàsiques per parlar en públic. [ESS]
  3. Comprensió lectora:
    • Distinció d’idees principals i secundàries. [ESS]
    • Distinció entre fets i opinions. [ESS]
  4. Distinció entre observació i inferència.
  5. Distinció entre informació explícita i implícita.
  6. Producció escrita: resums, esquemes, glossaris. [ESS]
  7. Planificació, producció i revisió de textos de manera pautada i acompanyada. [ESS]

Proposta per 2n

  1. Escolta activa i presa d’apunts. [ESS]
  2. Assertivitat i resolució dialogada de conflictes. Desenvolupament d'habilitats d'argumentació. [ESS]
  3. Comprensió crítica de textos literaris i informatius. [ESS]
  4. Interpretació d’informació implícita. [ESS]
  5. Producció escrita en diferents formats: articles d'opinió, informes.
  6. Planificació, producció i revisió de textos amb eines de suport. [ESS]

Currículum 3r i 4t curs

  • Interacció oral i escrita de caràcter informal. Prendre i deixar la paraula. Cooperació conversacional i cortesia lingüística. Escolta activa, assertivitat i resolució dialogada dels conflictes, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques..
  • Comprensió del sentit global del text oral i relació entre les seves parts, selecció i retenció de la informació rellevant. La intenció de l’emissor. Detecció d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i no verbal. Valoració de la forma i el contingut del text, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Planificació i recerca d’informació, textualització i revisió en la producció oral formal. Adequació a l’audiència i al temps d’exposició. Detecció i utilització d’elements no verbals. Anàlisi i ús dels trets discursius i lingüístics de l’oralitat formal, amb especial atenció a la deliberació oral argumentada, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Comprensió del sentit global del text escrit i relació entre les parts. La intenció de l’emissor. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i icònic. Valoració de la forma i el contingut del text, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Planificació, redacció, revisió i edició en diferents suports de textos escrits. Usos de l’escriptura per a l’organització del pensament: presa de notes, esquemes, mapes conceptuals, definicions, resums, etc., en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
  • Cerca i selecció de la informació amb criteris de fiabilitat, qualitat i pertinència; anàlisi, valoració, reorganització i síntesi de la informació en esquemes propis i transformació en coneixement; comunicació i difusió de manera creativa i respectuosa amb la propietat intel·lectual. Utilització de plataformes virtuals per a la realització de projectes escolars.

Proposta per 3r

  1. Desenvolupament de tècniques de debat. [ESS]
  2. Estratègies de lectura crítica. [ESS]
  3. Planificació, producció i revisió de textos de manera autònoma. [ESS]
  4. Presentació i desenvolupament d’eines digitals per treballar aspectes formals en els textos: índex, notes al peu, encapçalaments, citació bibliogràfica, etc.

Proposta per 4t

  1. Desenvolupament de presentacions orals acadèmiques estructurades i de tècniques de debat acadèmic. [ESS]
  2. Tècniques d'oratòria i persuasió. [ESS]
  3. Selecció de fonts d’informació acadèmiques segons les necessitats d’una recerca. [ESS]
  4. Planificació, producció i revisió de textos de manera autònoma. [ESS]
  5. Domini d’eines digitals per treballar aspectes formals de text: índex, sagnats, notes al peu, encapçalaments, citació bibliogràfica, etc. [ESS]

Creat amb eXeLearning (Finestra nova)