Omet navegació

Context. Components del fet comunicatiu

Proposta de concreció de sabers

Currículum 1r i 2n curs

  • Anàlisi dels components de fet comunicatiu: grau de formalitat de la situació i caràcter públic o privat; distància social entre els interlocutors; propòsits comunicatius i interpretació d’intencions; canal de comunicació i elements no verbals de la comunicació, en situacions d’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació.

Proposta per 1r

  1. Identificació dels components del fet comunicatiu. [ESS]
  2. Introducció a les funcions del llenguatge.
  3. Identificació de la intencionalitat de la comunicació i dels elements no verbals en els textos escrits i multimodals: icones i imatges. [ESS]
  4. Identificació i ús inicial d’elements no verbals en els textos orals i multimodals: aspectes paralingüístics i cinèsics bàsics: postura corporal, gestos, volum, ritme, pauses.

Proposta per 2n

  1. Reconeixement i anàlisi dels components del fet comunicatiu.
  2. Identificació de les diferències contextuals en l'adequació del missatge. [ESS]
  3. Anàlisi del grau de formalitat, distància social entre interlocutors, propòsits comunicatius. [ESS]
  4. Anàlisi i ús d’elements no verbals en els textos escrits i multimodals: icones, imatges i tipografia.
  5. Anàlisi i ús d’elements no verbals en els textos orals i multimodals: aspectes paralingüístics i cinèsics: postura corporal, gestos, to de veu, volum, ritme, èmfasi i pauses.

Currículum 3r i 4t curs

  • Anàlisi dels components de fet comunicatiu: grau de formalitat de la situació i caràcter públic o privat; distància social entre els interlocutors; propòsits comunicatius i interpretació d’intencions; canal de comunicació i elements no verbals de la comunicació, en situacions d’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació.

Proposta per 3r

  1. Anàlisi avançada de la comunicació en diferents contextos.
  2. Reflexió del grau de formalitat, distància social entre interlocutors, propòsits comunicatius. [ESS]
  3. Domini de l’ús d’elements no verbals als textos escrits i multimodals: icones, imatges i tipografia. [ESS]
  4. Reflexió i ús dels elements no verbals en els textos orals i multimodals: aspectes cinèsics com ara la postura corporal, gestos, expressió facial, mirada o somriure; i els paralingüístics: to de veu, volum, ritme, velocitat, modulació, èmfasi i pauses.

Proposta per 4t

  1. Anàlisi avançada de la comunicació, en especial en l’àmbit professional. [ESS]
  2. Reflexió crítica del grau de formalitat, distància social entre interlocutors, propòsits comunicatius. [ESS]
  3. Domini de l’ús d’elements no verbals en els textos escrits i multimodals: icones, imatges i tipografia. [ESS]
  4. Reflexió crítica i ús dels elements no verbals orals i multimodals: aspectes cinèsics, paralingüístics i proxèmics, la distància corporal (íntima, personal, social i pública).

Creat amb eXeLearning (Finestra nova)